SJR · Publicerad 11 okt 2019

Är du nyutexaminerad ekonom och vill arbeta på ett internationellt företag i Solna? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

SJR söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta på ett väletablerat och internationellt konsultbolag med kontor i Solna, där du kommer att ingå i en grupp om 11 personer. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning eller överrekrytering till kund.

Tjänstebeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med: -Leverantörsreskontra - Registrering av leverantörsfakturor och leverantörer - Leverantör utbetalningar och kundinbetalningar - Granskningar av fakturor - Återrapportering - Påminnelser och inkasso - Avstämningar - Månadsbokslut

För rätt person finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökade arbetsuppgifter.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig med en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter på en ekonomiavdelning. Du är en van amvändare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma XP. Du kommunicerar väl på svenska som engelska både i tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR


Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Ekonomiassistent
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
10 dec 2019
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga