SJR · Publicerad 26 sept 2019

Är du nyutexaminerad ekonom som letar efter ett spännande arbete efter din examen? Vill du arbeta på en backofficeavdelning med både Business Support och nära kundkontakt? Då kan den här rollen vara din nästa utmaning!

Rollen och avdelningen
Tjänsten är perfekt för dig som söker ditt första arbete efter examen och som vill arbeta i en bred backofficeroll med både kundkontakt och bankadministration. Rollen som backofficemedarbetare är bred och varierande och här får du möjlighet att arbeta i en internationell bankmiljö och växa in i rollen. Tjänsten är utåtriktad med många interna och externa kontakter och du kommer bla hjälpa bankens kunder kring allt som rör bankadministrationen, exempelvis in- och utbetalningar, transaktioner och övriga kontofrågor. Vissa ärenden är med komplexa och kräver mer utredning, därför ser vi gärna att du är en person som har ett driv och tar reda på information som saknas. Du kommer också att guida kunder i den tekniska plattformen som banken använder sig av, så vi ser gärna att du även har ett tekniskt intresse. Backofficeavdelningen stöttar dagligen övriga team inom banken och vi ser därför att du är en person som gillar att leverera service på hög nivå, både internt och till kunder.

Vår kund är en välkänd investmentbank som har sitt kontor i centrala Stockholm. Banken har även kontor i övriga Europa och har totalt 400 anställda. Du välkomnas in i en arbetsmiljö som andas entreprenörskap och du kommer bli en del av ett positivt team, om 8 personer, som präglas av hög kompetens, teamkänsla och kvalitet.

Din bakgrund

Vi söker dig som är i början av din karriär och som vill växa i en administrativ roll med många kontaktytor. Vi ser gärna att du är nyutexaminerad ekonom och skaffat dig erfarenhet vid sidan av dina studier. Du är framåt och social som person och gillar att ge service och du har dessutom en stark administrativ ådra. Har du också intresse för finans och värdepapper är det starkt meriterande.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader och kundens ambition är att rekrytera över personen efter uppdragets slut. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag. Har du frågor kring processen är du välkommen att kontakta Linda Marcus på 070 471 59 18.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Backofficemedarbetare
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
24 nov 2019
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga