SJR · Publicerad 11 dec 2019

Är du en driven, proaktiv och systemkunnig person med stort intresse för finansmarknaden och värdepapper? Har du erfarenhet av olika typer av värdepapper och vill jobba på ett av Sveriges ledande fondbolag som befinner sig i en spännande tillväxtfas med kontor i city? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning

Vår kund erbjuder en bred backofficeroll inom ett spännande område i ett framgångsrikt internationellt fondbolag. Inom Backoffice ingår den löpande fondadministrationen och Business Support och du kommer att ingå i ett mindre sammansvetsat team som präglas av frihet under ansvar, hjälpsamhet och prestigelöshet. Du kommer bla att arbeta med;
  • Administration av kundhandeln /värdepappersaffärer
  • KYC / AML kontroller
  • Business Support
  • Corporate Actions
  • Hantering av arvoden
  • Kontoavstämningar och betalningar
Kvalifikationer och egenskaper
I rollen kommer du att arbeta självständigt samtidigt som du är del av ett mindre team och för att trivas i rollen ser vi att du har stor initiativförmåga och är lösningsorienterad. Rollen spänner över många kontaktytor, därför är du utåtriktad, lyhörd, och har god samarbetsförmåga. På Backoffice får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med engelska som koncernspråk. Erfarenhet av Secura och Fonda är starkt meriterande.
  • Några års erfarenhet av fondadministration
  • Erfarenhet från Secura och Fonda
  • Intresse av finansmarknaden och tillhörande regelverk
  • Värdepapperskunnig och en stark administrativ ådra
  • Systemintresse
  • Stort eget driv och ett strukturerat arbetssätt
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är ett konsultuppdrag hos SJR och uppdraget startar januari/februari och pågår initialt till september 2020 och för rätt person finns möjlighet till förlängning och eventuell överrekrytering. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus 070 4715918 alternativt Emma Levin på 076 6471665. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...



Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Backoffice
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
8 feb 2020
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Bank & Finans
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga