SW · Publicerad 14 okt

Har du serviceförmåga och arbetat som ekonomiassistent?


Check Point Software Techologies söker en driven och ansvarskännande ekonomiassistent/kontorsassistent. Du hanterar sedvanliga ekonomiassistentuppgifter och stöttar ekonomichefen samtidigt som du är kontorets alltiallo. Kontoret är beläget på Luntmakargatan i Stockholm City och här sitter du tillsammans med 25 engagerade medarbetare med alltifrån utvecklare, säljare och företagsledning. På ekonomiavdelningen arbetar du och ekonomichefen som hanterar ekonomin för Norden.

Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med anställning hos Check Point Software Technologies.

Tjänstebeskrivning

I rollen som Ekonomiassistent/Kontorsassistent kommer du att tillhöra en mindre ekonomiavdelning på ett amerikanskt börsbolag. Du har en kombinerad roll där du framför allt hanterar leverantörsreskontra, utlägg, bankavstämningar och stöttar ekonomichefen med förekommande uppgifter såsom bokslutsarbete. Som Kontorsassistent ansvarar du för allmänna utrymmen och är behjälplig med alltifrån att svara på telefonväxeln till att beställa fika och ordna i köket. Du har såväl intern kontakt mot kollegor som extern kontakt mot kunder och leverantörer.

Du kommer exempelvis att:
  • Leverantörsreskontra
  • Utläggshantering och rapportering
  • Bankavstämningar
  • Kontorsskötsel: viss telefonväxel, inköp till kontoret (såsom kaffe/fika och kontorsmaterial), bud etc.
Det här är tjänsten för dig som har arbetat inom ekonomi sedan tidigare och har en utpräglad servicekänsla. Du välkomnas till en positiv arbetsplats där du ges möjlighet att utvecklas som ekonom samtidigt som du finns där för dina kollegor. Du arbetar i en internationell miljö och bidrar hos en världsledande aktör inom datasäkerhet!

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet. Eftersom vi söker dig som har en god ekonomisk förståelse och ett stort intresse för ekonomi, tror vi att du har genomfört någon form av eftergymnasiala studier inom området. För att ta dig an rollen på ett bra sätt är det nödvändigt att du arbetat med reskontraarbete och/eller redovisning i någon mån sedan tidigare. Det är meriterande om du har arbetat i SAP eftersom vår kund använder det systemet. Du har systemvana samt är lättlärd i system. Du har datavana och goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har särskilt goda kunskaper i Excel, kan du hantera pivotering är det ett starkt plus. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt kan uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift då koncernspråket är engelska.

Som person är du driven och serviceminded. Du är en människokännare som trivs i service och samspel med kollegor och kunder där din proaktiva sida gör att du verkligen lyckas. Du är strukturerad, noggrann och har ett analytiskt sinne samtidigt som du är prestigelös, hjälpsam och trivs i ett omväxlande tempo.

Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos Check Point Software Technologies. Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Rekryteringsprocessen kan vara avslutad innan sista ansökningsdatum så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Check Point Software Technologies Ltd är den största IT-säkerhetsleverantören globalt och förser kunder med branschledande lösningar som ger ett kompromisslöst förebyggande skydd mot cyberattacker, såväl kända som okända hot. Check Point identifierar mest skadlig kod och andra typer av hot i branschen och erbjuder en komplett säkerhetsarkitektur som hjälper verksamheter att effektivt skydda och säkert komma åt sina digitala tillgångar oavsett var de befinner sig - i nätverket, datacentret, molnet, klienter eller på mobila enheter - tillsammans med en integrerad hantering av IT-säkerhetsmiljön.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, försäkring, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
25 okt
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Visa var