SalesOnly Sverige AB · Publicerad 15 aug

Miradore Ltd is a software company headquartered from Finland, established in 2006. Miradore provides products for IT systems management and device management covering support for workstation, server, tablet and mobile phone devices. Miradore products are used widely among managed service providers and companies, thanks to Miradore’s friendly pay-as-you-go licensing model. Miradore customers (MSPs, companies) get significant benefits of use of Miradore products in form of themes such as SECURE, CONTROL and AUTOMATE. Miradore products support the whole service lifecycle provided by managed service providers for their client companies. Over 400 000 devices worldwide are today managed by Miradore products in over 70 different countries. Miradore has two offices in Finland, Helsinki and Lappeenranta. In addition Miradore is having presence in different regions, including USA and APAC. Miradore current sales operations focus in Northern Europe, USA and APAC.

Miradore är ett framgångsrikt IT-bolag på den finska marknaden som nu ska etablera sig i Sverige. Du kommer att vara en av två säljare som ska vara med och starta upp Miradores filial i Stockholm. I rollen som Account Manager/IT-säljare kommer ditt ansvar vara att sälja Miradores produkter till bolag i framförallt Stockholmsområdet. Du har en viktig roll som AM med ansvar att skapa lönsamma kunder och bidra till Miradores och våra kunders tillväxt. Du förväntas arbeta strukturerat med fokus och mål att framförallt bygga nya relationer med nya kunder. Detta gör du både genom att vara ute hos kund, samt via telefon. Du driver hela säljprocessen själv; alltifrån att boka kundmöten, genomföra kvalificerade möten med behovsanalys, till presentation av kundanpassade lösningar, avtalsförhandling och avslut. Detta kräver målfokus, lyhördhet, engagemang, ett stort driv och förmågan att sälja in förtroende och kunskap om hur dina kunder kan frigöra resurser och uppnå effektivitet i sitt arbete.

Vi erbjuder:
  • Stor frihet att påverka din egen arbetsdag och framgång
  • Goda utvecklingsmöjligheter
  • En chans att vara med och bidra till stark tillväxt
  • En otroligt viktig roll i en krävande och mycket intressant bransch
OM DIG - KVALIFIKATIONER OCH ERFARENHETER:
  • Ett antal års erfarenhet från uppsökande B2B försäljning, med goda säljresultat
  • En tydlig hunterprofil med förmågan att etablera lönsamma relationer med nya kunder
  • Gärna erfarenhet från IT- branschen
  • Gillar att göra affärer och har en stark vinnarglöd
  • Engagerad, driven, orädd och positivt inställd till ett hårt säljjobb
  • Trivs med att arbeta i en fri och självständig roll, med högt uppsatta mål
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag via ”ansök här” knappen nedan, som tar dig till vår hemsida www.salesonly.se. I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Petra Bruna. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Petra på petra.bruna@salesonly.se alt 076-525 90 38. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
12 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Key Account Manager
Rekryteringen hanteras av
SalesOnly

Inga fler liknande jobb tillgängliga