Schibsted/Bonnier · Publicerad 12 maj 2021

Trivs du i rollen som säljare och kundansvarig och samtidigt triggas av att få vara med från början och bygga upp något nytt. Då kan jobbet som Key Account Manager på nystartade Sweship vara utmaningen du letar efter. Vi söker just nu en kundfokuserad person som kan realisera den stora potential som finns i marknaden för paketdistribution.

Sweship är ett helt nytt bolag som ska utveckla innovativa distributionslösningar inom e-handel som samägs av Schibsted och Bonnier. Ambitionen är att bildandet av Sweship ska kunna skapa helt nya möjligheter för den kraftigt växande svenska näthandeln att snabbt nå ut med produkter hela vägen hem till kunderna.

Om rollen

Att arbeta på Sweship innebär möjligheten att vara med på en spännande resa i start-up -miljö och samtidigt få vara med och driva utvecklingen inom paketdistribution. Du kommer att bearbeta viktiga e-handelskunder och framförallt skapa starka affärsrelationer med nyckelpersoner hos e-handlare och andra partners. Det kommer att vara avgörande med förmågan att bearbeta sina kunder på ett affärsmässigt och strategiskt plan, för att utveckla nya långsiktiga möjligheter tillsammans med kunderna. I arbetet kommer du även vara involverad i företagets affärs- och produktutveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Äga och ansvara för hela affärsprocessen- från start till mål och säkerställa att kunderna får största möjliga värde av våra tjänster
  • Skapar goda relationer med såväl befintliga som potentiella kunder och se till att vårt erbjudande är väl implementerat hos dessa
  • Arbeta tätt tillsammans med andra funktioner i bolaget såsom Tech (vid tex onboarding av nya kunder), marknad och kundservice
  • Säljprospektering och leadsbearbetning
  • Fokus och leveransansvar mot tydligt uppsatta mål vad gäller ny-/merförsäljning och lönsamhet
  • Kundförberedelser och kundanalys
  • Tydliga aktivitetsmål och säljmål
Din profil

Vi söker dig som har ett starkt kundfokus med starkt driv och vilja att göra affärer. För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll i en start-up-miljö behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, vara flexibel samt gilla förändring där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare.

Kvalifikationer:
  • Flerårig erfarenhet från försäljning "business-to-business". Meriterande om det varit i en liknande roll tidigare inom media, e-handel och logistik
  • Dokumenterat mycket goda säljresultat under en längre period
  • God förståelse för e-handel och paketdistribution samt förståelse för möjligheter som ny teknik möjliggör
  • Kreativ och lösningsorienterad
  • Van vid att driva försäljning med både nya och återkommande kunder
  • Har ett proaktivt och serviceinriktat arbetssätt
  • Är bekväm att prata med beslutsfattare på ett förtroendeingivande sätt
  • Har högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer att tillhöra ett mindre team som är under uppbyggnad och rapporterar till Head of Sales. Placering är centrala Stockholm.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande under rekryteringsprocessen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sweship är ett nystartat bolag för distributionslösningar inom e-handel som samägs av Bonnier News och Schibsted. Sweship ska erbjuda innovativa distributionstjänster till svenska hushåll och bistå den kraftigt växande e-handeln att nå ut med varor till svenska hem på ett effektivt sätt.

Länk till pressmeddelandet: https://via.tt.se/pressmeddelande/bonnier-news-och-schibsted-bildar-gemensamt-bolag-for-distributionslosningar-inom-e-handel?publisherId=3235399&releaseId=3294977
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Key Account Manager

Inga fler liknande jobb tillgängliga