Schibsted Sales & Inventory · Publicerad 20 sept

Arbetsbeskrivning
Som Produktspecialist Programmatic ingår du Produktteam Online, som har till uppgift att stötta försäljningsavdelningen i specifika produktfrågor. I Rollen som Produktspecialist Programmatic har du fullt mandat att paketera och presentera Schibsteds hela programmatiska erbjudande. I ansvaret ligger också att inspirera och utbilda kollegorna på annonsavdelningarna såväl som att göra sambesök med säljare hos kunder, medie- och reklambyråer. Teamet skall arbeta strukturerat och kreativt tillsammans med produktutvecklingsavdelningen för att ta fram nya typer av affärskoncept och samarbeten. I din roll som Produktspecialist Programmatic ligger också ett stort ansvar att se till att harmoniserar vårt manuella och automatiserade erbjudande mot marknaden.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  • Bidra till att vi når annonsavdelningarnas totala säljmål
  • Följa upp och rekommendera budgivningsstrategier för köparna tillsammans med kundansvariga.
  • Hantera den dagliga kommunikationen och relationen med mediabyråer / tradingdeskar.
  • Hålla workshops internt och externt för att driva på affärsutveckling
  • Koordinera affärer med säljare och kunder
  • Aktiv arbeta med analys och insikt för att skapa större förståelse för köpprocessen och hur den påverkar medieköpen.
  • Utveckla och var med och led annonsavdelningens talan kring programmatiska köp i lämpliga forum.
  • Bidra till att coacha säljarna internt och externt för att på bästa sätt driva vår programmatiska affär framåt
  • Vara aktiv i omvärldsbevakningen och se till att Schibsted är uppdaterad och med i annonsutvecklingen
  • Vara Schibsted ambassadör för programmatiska frågor på annonsmarknaden
  • DSP expert och klara av att hantera, optimera och analysera programmatiska kampanjer
  • Bistå med strategi och proaktivt föreslå förbättringar när det kommer till DSP köp
Din profil
För oss är det viktigt att vi som jobbar här är nyfikna och alltid sugna på att lära oss mer. Hungrig och anpassningsbar är kanske de bästa ordvalen eftersom saker förändras varje dag för oss (utvecklingen går snabbt) så den som vill något med sin karriär får här alla möjligheter. Rätt person skulle utan problem kunna bli en av de viktigare personerna inom Schibsted på bara ett par år.

Erfarenhet
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av programmaticköp. Viktigt i denna roll är att du har kunskaper och aktivt har jobbat i någon av följande system, Adform, DBM eller Appnexus. Erfarenhet av mer än ett system är meriterande men inte ett krav. Du har ett väl etablerat nätverk bland de största mediebyråerna.

Som person har du:
  • ett stort intresse för marknadsföring, teknik och media
  • mycket god samarbetsförmåga och social kompetens.
  • förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara drivande i ditt arbete
  • ett mål- och resultatinriktat fokus.
  • ett analytiskt kunnande och förståelse.
  • ett strukturerat arbetssätt som stöttar avdelningen i dess målarbete.
Rapporterar till Produktchef Online

Varför jobba hos oss?
Du kommer att ingå i ett team av 4 personer som jobbar dedikerat med dessa frågor. Hos oss är det viktigt att individen får ta plats och transparens är något vi eftersträvar. Vill du kunna utmana dig själv men samtidigt ha kul så är detta rätt plats. Vi vill att alla ska få chansen att växa och nå sin fulla potential.

Välkommen med din ansökan! Vi tar emot ansökningar löpande och kan tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsted Media Group is an international media group with 7000 employees in 30 countries. From Mexico to Malaysia, from Brazil to Norway - millions of people interact with Schibsted companies every day.

We ensure that new and old sofas can be sold. News reports are read and watched when, where and how consumers want. Weather reports are checked with quick online services. Carpenters are found through a couple of clicks. Prices are compared and the latest fashion is browsed... These examples are just some of the ways our services empower people in their daily lives. All around the world.

Our philosophy is built on keeping an open mind, challenging ourselves and the status quo. The goal is to shape the future of our industry. To achieve this we recruit attitude. If you are driven, ambitious, not afraid of challenges and thrive on finding new solutions, we want to hear from you.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga