Schibsted Sales and Inventory · Publicerad 24 jan

Om rollen:

Som printspecialist på Schibsted Sales & Inventory har du en nyckelroll för att säkra Schibsteds roll på den svenska mediemarknaden. Inom print kommer vi se utökade samarbeten för att möta mediebyråernas efterfrågan på räckviddsmedia.

Din främsta arbetsuppgift är att leda, utveckla och bearbeta marknaden med nya printpaketeringar. Du bidrar med insikter om print som räckviddsmedia, du följer upp försäljningen på de kunder som tillhör kanalen och du stöttar försäljningsavdelningen i möten och med kontaktytor mot branschen. Stort fokus på externa möten och kontaktytor kommer att krävas för att skapa framgång. För att lyckas krävs en god förståelse av en mediemarknad i förändring, du behöver en analystisk förmåga för att se hur print som mediekanal kompletterar och fungerar med andra kanaler.

Tjänsten är en del av printteamet på Schibsted Sales & inventory, du rapporterar till printchef och ingår i den operationella ledningen som ansvarar för printprodukterna.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
  • Bidra till att vi når våra totala säljmål samt för de specifika initiativen för print
  • Utveckla nya intäktsströmmar och affärsmodeller för print som enskild kanal men också hur den fungerar som en del av mediemixen.
  • Ta fram case, insikter och säljmaterial för att stötta säljavdelningens arbete med att driva affären framåt
  • Upprätta långsiktiga och kortsiktiga mål för initiativen med koppling till bolagets övergripande OKR:er.
  • Leda workshops både internt och externt om branschen och de insikter vi besitter
  • Delta i produkt- och annonsavdelningens möten och andra obligatoriska aktiviteter
  • Skapa goda relationer med annonsörer och mediebyråer i branschen
  • Säkerställa att de produkter och tjänster vi lanserar på marknaden håller absolut högsta klass
  • Väl upparbetat kontaktnät inom media
  • Mångårig erfarenhet av försäljning
  • Mycket god kommersiell förståelse
  • Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens
  • Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva projekt
  • Ett mål- och resultatinriktat fokus
  • Förmåga att driva stora projekt och kunna koordinera och prioritera mellan de olika projekten som pågår samtidigt
  • Ett strukturerat arbetssätt som stöttar avdelningen i dess målarbete
  • Ett analytiskt kunnande och förståelse
Som en del av denna process kommer vi att göra en bakgrundskontroll på slutkandidat.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsteds Sales & Inventory (SSI) är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige med en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och modigt.

SSI representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket och Omni.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga