Schibsted Sales and Inventory · Publicerad 3 okt 2019

Marknaden för content marketing växer kraftigt, och via Schibsteds sajter och plattformar finns obegränsade möjligheter att skapa kreativa innehållslösningar för våra annonsörer. Med bakgrund i den ökande efterfrågan på Schibsteds kreativa erbjudande söker Schibsted Brand Studio nu en Creative Specialist som kan fortsätta utveckla kreativa innehållsaffärer tillsammans med våra kunder.

Rollen fokuserar främst på produktutveckling, säljprocess/pitch och kundmöten kopplat till native advertising. Du arbetar nära kundansvarig och den kommersiella redaktören i alla affärer och säkerställer uppföljning och merförsäljning kontinuerligt.

Idag består Schibsted Brand Studio av cirka tjugo medarbetare, och vi sitter i Schibsted-huset i centrala Stockholm. Här är vi kollegor med flera av Sveriges absolut starkaste varumärken. Aftonbladet, Blocket, Klart.se, Omni och SvD är bara några av alla våra kompisar i huset. Och mitt i denna pulserande miljö jobbar Brand Studion med insiktsbaserad och kreativ konceptförsäljning i olika former.

Vi är ett engagerat gäng som jobbar tillsammans, som hjälps åt och som har kul på jobbet. I Brand Studion finns flera olika kompetenser samlade - både redaktionell, affärsmässig och analytisk. Den dynamiken är en stor tillgång och som dessutom gör att vi alla utvecklas och lär oss nya saker.

Vi tror att du är van att hålla i projekt själv - och att arbeta från ax till limpa. Du är en fena på att göra bra grejer med korta deadlines och hålla ihop såväl den interna som externa kommunikationen i varje projekt. Det är en förutsättning att du har erfarenhet av att vara ute i möten, presentera dina idéer samt att arbeta tajt med våra kunder genom hela säljprocessen - du brinner helt enkelt för att bygga långsiktiga relationer med såväl slutkund som med mediebyrån.

Du kommer att tillhöra ett team med kreativa specialister och rapporterar till studions Head of Creative Sales. Vi har högt i tak och gillar vad vi gör! I rollen läggs mycket fokus på att inspirera och utbilda kollegorna på annonsavdelningen såväl som att göra sambesök med säljare hos kund, medie- och reklambyråer

Vi gissar att du är kreativt lagd, med erfarenhet från sälj- och gärna även projektledning. Våra uppdrag spänner över alla branscher, så du är säkert intresserad av såväl mode, sport, finans som motor och hälsa.

Vi erbjuder dig en tjänst som verkligen premierar kreativitet, eget driv och samarbete.

Arbetsbeskrivning och ansvarsområden:
  • Utveckla nya intäktsmöjligheter inom native advertising för Schibsteds alla varumärken och kanaler.
  • Utveckla de befintliga native-koncepten till fler kanaler, fler branscher, fler varumärken och högre intäkter.
  • Etablera och utveckla relationer med kunder och deras rådgivare.
  • Strategisk och taktisk planering av verksamheten.
  • Delta i annonsavdelningens avdelningsmöten och andra obligatoriska
aktiviteter.

Utbildning/arbetslivserfarenhet:
  • Högskoleutbildning eller motsvarande inom försäljning/marknad/analys
  • Du har hög digital förståelse och kompetens
  • Minst 2 års erfarenhet av försäljning inom media, med goda resultat
  • Duktig på att kunna balansera strategiska och operativa arbetsuppgifter i ett arbetsklimat med högt tempo och korta deadlines
  • Du har goda kunskaper i att förvandla komplexa briefer till tydliga medielösningar och presentera såväl muntligt som visuellt
  • Van vid att driva många projekt parallellt
  • God kunskap i Keynote, Excel och Word
Vill du bli en av oss?

Vi kommer att intervjua löpande för denna position, så om du känner att du vill vara en del av vårt team, kontakta oss gärna!

En bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidat som en del av denna process.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsteds Sales & Inventory (SSI) är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige med en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och modigt.

SSI representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket och Omni.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga