Schibsted Sales and Inventory · Publicerad 22 aug

Är du analytisk, nyfiken och intresserad av att arbeta med att skapa insikter kopplat till kommunikationseffekter och marknadsföring? Är du också i början av din karriär? Då kan det här vara rollen för dig!

Rollbeskrivning

Som Insight Specialist i vårt team kommer du ha en central roll och arbeta nära försäljningsorganisationen där du stöttar säljarna i dialogen med annonsörerna genom att tillhandahålla relevanta insikter och analyser. I rollen ansvarar du också för att boka in och följa upp effektmätningar av kampanjer som går på Schibsted sajter. Du kommer att tillhöra ett positivt och engagerat team med hög servicekänsla som stöttar varandra och övriga kollegor i organisationen.

Rollen är ett vikariat och vi söker dig som är nyexaminerad alternativt har arbetat något/några år efter examen. Vi ser att du är någon som har ett starkt intresse av analys kopplat till digitala medier och annonsförsäljning. Tjänsten erbjuder bra utvecklingsmöjligheter där du har chans att bygga upp din yrkeserfarenhet och skaffa dig goda kunskaper inom mediaanalys. Hos oss kommer du att arbeta med flera av Sveriges absolut starkaste varumärken. Aftonbladet, Blocket, Klart.se, Omni och SvD.

Du förväntas:
  • Stötta Schibsted Sveriges annonsprodukt- och försäljningsorganisation gällande annonsörers digitala marknadsföringsstrategier
  • Bidra till att Schibsted når Schibsted Sveriges annonsprodukt- och försäljningsorganisation totala säljmål
  • Delta i produkt och annonsavdelningens möten och andra obligatoriska aktiviteter
  • Skapa goda relationer med mediaköpare i branschen 

  • Bidra till att utveckla processer, produkter och försäljning i samarbete med övriga teamet
Vem tror vi att du är?
  • Ansvarstagande, noggrann och tydlig i din kommunikation
  • Kan arbeta strukturerat och hålla deadlines
  • Lyhörd och en teamplayer
  • Har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter
  • Stresstålig och gilla ett högt tempo
För att trivas ser vi att du behöver vara driven, utåtriktad, nyfiken och tycker om att vara i en miljö i ständig förändring. Det är viktigt att du har lätt för att skapa kontakt med andra människor, att du är prestigelös och har en hög servicekänsla.

Kvalifikationer:

En fördel är om du läst någon form av enkätmetodik/statistik på högskolenivå. Vi ser att du är i början av din karriär och är nyfiken och vill bygga din yrkeserfarenhet genom aktivt lärande. Du bör ha en relevant högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring eller likvärdigt. Erfarenhet från mediebyrå eller en analysavdelning inom mediebranschen, men inget krav. Din attityd och inställning är lika viktiga som formella kvalifikationer.

Du behärskar Excel, Keynote/PowerPoint eller liknande verktyg mycket väl. Det är meriterande om du är bekväm med ett eller flera av de verktyg som används på mediemarknaden exempelvis Sesame/Orvesto, RM, enkätverktyg så som Netigate, Tableau eller liknande program

Som en del av denna process kommer vi att göra en bakgrundskontroll på slutkandidat.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsteds Sales & Inventory (SSI) är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige med en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och modigt.

SSI representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket och Omni.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 sept
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1

Inga fler liknande jobb tillgängliga