Schibsted · Publicerad 7 okt 2021

Har du ett brinnande intresse för försäljning och affärer och är en stjärna inom Backoffice/sales controller. Nu söker vi dig som är redo att anta en spännande och utmanande roll inom Schibsted.

Arbetsbeskrivning:

I rollen som Backoffice/sales controller på Schibsted SMB Sverige kommer dina arbetsuppgifter bestå att skapa bra förutsättningar för säljare och effektivisera säljorganisationen. En hel del av dina arbetsuppgifter kommer därför innebära att skapa bra ringunderlag för säljare och utveckla arbetet i CRM-systemet. Du kommer även att arbeta med förbättring av processer och kvalitetskontroll i syfte att effektivisera säljorganisationen. Exempel på arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter:
  • Skapa bra ringunderlag och tvätta ringlistor mot befintligt kundregister inom Schibsted
  • Effektivisera processer runt sälj, leverans och uppföljning av kunder
  • Vara med att utveckla och skapa bra rutiner och processer i CRM-systemet
  • Skapa goda förutsättningar för säljare i deras arbete
  • I viss mån utveckla analys: statistik, grafer, fakturering.
Kvalifikationer och erfarenhet
  • 1-2 års erfarenhet av Backoffice/sales controller och att skapa effektivitet i säljorganisation
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Mycket meriterande att ha arbetat och utvecklat processer i olika CRM-system
  • Erfarenhet av mediebranschen är inget krav men kan vara meriterande för rätt person
  • Flytande i svenska språket och goda kunskaper i norska och engelska
Hur du är som person

Vi söker dig som har erfarenhet från Backoffice, alternativt arbetat som sales controller och vill ta nästa steg i karriären. Det viktiga är att du är en driven, ambitiös och målmedveten person som har ett brinnande intresse för att bygga upp en sales controller-verksamhet från grunden. Då detta är en ny tjänst kommer det finnas goda möjligheter att själva utforma tjänsten så att det skapar effektivitet och kvalité i säljorganisationen. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga, en social och positiv personlighet där du enkelt kan se affärsmöjligheter och skapa effektiva och kvalitativa processer. Eftersom tjänsten är en nyinrättad tjänst bör du tycka om att arbeta självständigt men det är även viktigt att du är en lagspelare då du kommer ha flertalet kontaktytor inom Schibsted och du kommer jobba i en organisation med stark sammanhållning. På sikt kommer fler och fler ansvarsområden att uppstå.

Om Schibsted SMB

Schibsted SMB Sverige är ett säljbolag inom Schibstedkoncernen som erbjuder annonsering och marknadsföring på Sveriges mest kända webbplatser (Aftonbladet, SvD, Blocket, tv.nu, Klart.se, mm) till små och medelstora företag. Vi har våra lokaler i centrala Stockholm, mitt på Stureplan. Inom Schibsted SMB Sverige arbetar vi tätt med samma bolag i Norge så mycket av kontaktytorna kommer vara med Norge.

Vad Schibsted SMB Sverige erbjuder
  • En viktig position i ett affärsområde som växer med stora möjligheter att utveckla och utforma tjänsten efter dina erfarenheter och kunskaper
  • Arbetsplats i centrala Stockholm
  • Friskvårdsbidrag
  • En företagskultur som byggs på stark samanhållning och gemenskap
  • Stora utvecklingsmöjligheter i rollen och inom Schibstedkoncernen
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people interact with our companies every day through our leading online marketplaces such as FINN, Blocket, and Oikotie; world-class media houses including Aftenposten, VG, and Aftonbladet; and smart digital services such as Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
27 okt 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Säljsupport

Inga fler liknande jobb tillgängliga