Schibsted · Publicerad 7 okt 2021

Vill du vara med och driva den digitala utvecklingen framåt? Då kanske du är vår nya Data Manager?

Vi driver den digitala utvecklingen

Schibsted har en unik portfölj med marknadsledande varumärken och på Schibsted Marketing Services driver vi annonsaffären på bland annat Aftonbladet, Blocket, Svenska Dagbladet och Omni. I vårt ekosystem vistas 1,4 miljoner inloggade användare varje dag, vilket befäster vår särställning i en värld där publicistdata blir allt viktigare för annonsköpare.

Vi välkomnar nya perspektiv

I takt med vår starka position och vår ambition att växa, behöver vi nu stärka upp vårt team med ytterligare en kollega. I rollen som Data Manager blir din uppgift bland annat att vara vår expert ut mot marknaden gällande data samt att stötta försäljningsavdelningen i specifika produkt- och datafrågor för att driva försäljning. I ansvaret ligger även att inspirera och utbilda kollegor på annonsavdelningen såväl som att ha möten med kunder och mediebyråer.

Arbetsuppgifter och ansvar:
  • Vara aktiv i att driva våra data-partnerskap. Agera point of contact inom området och hantera kommunikationen med några av våra strategiska byråpartners, trading desks och annonsörer
  • Följa upp och rekommendera strategier hos annonsörer och mediebyråer.
  • Bidra till att coacha och utbilda interna och externa stakeholders inom området för att på bästa sätt driva vår automatiserade affär framåt.
  • Representera Schibsted på workshops, seminarier och events
  • Vara aktiv i omvärldsbevakningen och se till att Schibsted är uppdaterad gällande trender
  • Driva projekt tillsammans med andra interna funktioner vid till exempel nya dataintegrationer med partners
  • Bistå med strategi och proaktivt föreslå förbättringar när det kommer till sättet vi arbetar med vår data
Om teamet

Teamet består av ett kompetent gäng medarbetare som varje dag jobbar för att skapa affärsnytta för alla Schibsteds bolag genom den programmatiska annons-affären. I teamet har vi höga ambitioner, vi är inkluderande och peppiga mot varandra, vi arbetar självständigt och som ett vinnande team. Vi har också väldigt roligt ihop vilket sätter guldkant på vardagen.

Vem är du?

Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av liknande roll inom media och/eller programmatic. Du kanske har jobbat på en mediebyrå, teknikbolag eller hos en publicist tidigare. Som person tror vi att du är social, driven, nyfiken och ansvarsfull. Du tycker om att jobba i en miljö där det är högt tempo och trivs att jobba med många sociala kontakter. Vi tror att du gillar att använda din analytiska förmåga för problemlösning i kombination med att du har ett kommersiellt affärstänk för att på bästa sätt presentera vårt dataerbjudande. I denna roll behöver du behärska både det svenska och engelska språket i tal och skrift.

För oss är rätt person och inställning det viktigaste men vi ser gärna att du har en universitetsutbildning eller liknande.

Ett plus är om du har erfarenhet gällande hur privacy påverkar den digitala annonsaffären.

Dessutom tror vi att du...
  • Har en positiv inställning och gillar utmaningar
  • Trivs med att jobba mot många interna och externa kontakter
  • Är strukturerad i projektarbeten och gillar att jobba tillsammans med andra funktioner för att uppnå bästa resultat.
Vårt erbjudande till dig:

Vi har bra förmåner såsom: flexibel arbetsplats, friskvårdsbidrag och fina kontor i centrala Stockholm. Vi älskar också vad vi gör och vi tror starkt på vår vision - empowering people in their daily life. En vardag på Schibsted präglas också av kompetenta, drivna och härliga kollegor vid din sida.

Empowering you!

Vi bryr oss om dig och fokuserar både på din personliga och professionella utveckling. Därför har vi skapat Schibsted Life, vårt friskvårdsinitiativ! Målet är att skapa en god arbetsmiljö där du kan växa både som professionell och privat person, känna dig engagerad i ditt arbete och tycka om att gå till jobbet varje dag.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi jobbar med löpande urval - så skicka in din ansökan redan idag! Du kommer även få en enkätundersökning skickat till dig från TrustCruit, svar gärna på den!

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor, tveka inte att kontakta Tomas Viksten, Head of Programmatic

tomas.viksten@schibsted.com 073-3519826
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsted is a family of digital brands with a strong Nordic position, and more than 5,000 employees. Millions of people interact with our companies every day through our leading online marketplaces such as FINN, Blocket, and Oikotie; world-class media houses including Aftenposten, VG, and Aftonbladet; and smart digital services such as Lendo. We also help new promising businesses grow. Our joint mission of empowering people in their daily lives is rooted in the values of our media heritage and a legacy of bold change. At our best, we are a fearless force for change in a society built on trust and transparency.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
27 okt 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga