Schibsted · Publicerad 30 apr 2021

Vill du vara med och driva den digitala utvecklingen framåt och dessutom göra det i Nordens mest framåtlutade mediekoncerner? Sök då detta spännande jobb redan nu!

Vi på Schibsted Marketing Services letar efter en person som kommer att vara en väldigt viktig del i vårt kompetenta programmatiska team!

Som Programmatic Manager ingår du i det team som ansvarar för den programmatiska affären på Schibsted Marketing Services. Din uppgift är att stötta försäljningsavdelningen i specifika produk- och teknikfrågor för att driva den programmatiska försäljningen. I rollen som Programmatic Manager har du fullt mandat att paketera och presentera Schibsteds hela programmatiska erbjudande. I ansvaret ligger även att inspirera och utbilda kollegor på annonsavdelningen såväl som att ha möten med kunder och mediebyråer. Tillsammans med andra stakeholders jobbar vi med att ta fram nya typer av affärskoncept, samarbeten och produkter. Som Programmatic Manager ligger också ett stort ansvar att se till att vi harmoniserar vårt automatiserade erbjudande mot marknaden.

Arbetsuppgifter och ansvar:
  • Vara kontaktperson till och hantera den dagliga kommunikationen med några av våra strategiska byråpartners, trading desks och annonsörer
  • Bidra till att vi når annonsavdelningens totala säljmål och intäktsmål.
  • Följa upp och rekommendera köpsätt, budgivningsstrategier och våra produkter hos annonsörer och mediebyråer.
  • Bidra till att coacha och utbilda interna och externa stakeholders för att på bästa sätt driva vår automatiserade affär framåt.
  • Vara aktiv i omvärldsbevakningen och se till att Schibsted är uppdaterad och med i annonsutvecklingen.
  • Vara Schibsteds ambassadör inom automatiserade köp internt och externt.
  • Driva projekt tillsammans med andra interna funktioner vid tex lansering av nya programmatiska produkter eller integrationer
  • Bistå med strategi och proaktivt föreslå förbättringar när det kommer till automatiserade köp.
  • Jobba nära andra stakeholders internt, tex säljavdelning, platforms & tech och ad portfolio-teamet.
Vem är du?

Vi tror att du har minst tre års erfarenhet av programmatic och media. Du kanske har jobbat på en mediebyrå, teknikbolag eller hos en publicist tidigare. Som person tror vi att du är social, driven, nyfiken och ansvarsfull. Du tycker om att jobba i en miljö där det är högt tempo och trivs att jobba med många sociala kontakter. Vi tror att du gillar att använda din teknikförståelse för problemlösning i kombination med att du har ett kommersiellt affärstänk för att på bästa sätt pitcha vårt programmatiska erbjudande. I denna roll behöver du behärska både det svenska och engelska språket i tal och skrift.

För oss är rätt person och inställning det viktigaste, men vi ser gärna att du har en universitetsutbildning eller liknande.

Vi tror att du:
  • Är intresserad av annonsteknik och har jobbat med SSP:s och adservers som tex Xandr, Google och eller Adform.
  • Har en positiv inställning och gillar utmaningar
  • Trivs med att jobba mot många interna och externa kontakter
  • Är strukturerad i projektarbeten och gillar att jobba tillsammans med andra funktioner för att uppnå bästa resultat.
Ok, så varför ska du välja oss?

Vi har bra förmåner såsom: härliga medarbetare, flexibel arbetsplats, mobiltelefon, Macbook laptop, friskvårdsbidrag och fina kontor i centrala Stockholm. Vi älskar också vad vi gör och vi tror starkt på vår vision - empowering people in their daily life.

Empowering you!

Vi bryr oss om dig och fokuserar både på din personliga och professionella utveckling. Därför har vi skapat Schibsted Life, vårt friskvårdsinitiativ! Målet är att skapa en god arbetsmiljö där du kan växa både som professionell och privat person, känna dig engagerad i ditt arbete och tycka om att gå till jobbet varje dag.

Om teamet

Teamet består av mig, Tomas Viksten som närmaste chef, och mina fantastiska medarbetare som varje dag jobbar för att skapa affärsnytta för alla Schibsted's bolag genom den programmatiska annonsaffären. I teamet har vi höga ambitioner, vi är inkluderande och peppiga mot varandra, vi arbetar självständigt och som ett vinnande team. Vi har också väldigt roligt ihop vilket sätter guldkant på vardagen!

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi jobbar med löpande urval - så skicka in din ansökan redan idag! Du kommer även få en enkätundersökning skickat till dig från TrustCruit, svar gärna på den!

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor, tveka inte att kontakta Tomas Viksten, Head of Programmatic

tomas.viksten@schibsted.com 073-3519826
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Schibsted Marketing Services (SMS) är Schibsted 's säljorganisation i Sverige och Norge. I Sverige representerar vi Schibsted och alla de bolag som har en primär annonsaffär, nämligen Aftonbladet, Blocket, Klart.se, Omni, Omni Ekonomi, SvD och Tv.nu. SMSs vision är att skapa kundnytta och köpupplevelser i världsklass. Vår produktavdelning har branschledande kunskap inom content marketing, rörlig bild, print, mobilt och voice, samt den senaste annonstekniken.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
23 maj 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga