ServiceFinder · Publicerad 1 nov 2019

Drivs du av att hjälpa kunder, skapa goda relationer och motiveras av att lösa problem? Då är detta tjänsten för dig.

Om tjänsten

I rollen som Customer Onboarding Specialist ansvarar du för onboarding av nya kunder. Det innebär att hjälpa kunden under deras första tid som kund på Servicefinder, allt för att dom ska få en så bra start som möjligt. Customer onboarding är en av dom absolut viktigaste elementen hos oss för kundens framgång. En bra utförd onboarding tillför en nöjd och lojal kund som återkommer för att använda tjänsten. Det skapar en långsiktig relation och ett stort värde över tid. Du kommer att ha en regelbunden och tät uppföljning med våra nya kunder under deras första månad för att säkerställa att dem kommer vara fortsatt engagerade och aktiva över tid och ha stor nytta av sitt samarbete med Servicefinder. För att upprätthålla en bra service mot våra kunder kommer du att:
  • Hjälpa kunden med att gå igenom avtalet och säkerställa att kunden vet vad hen har köpt
  • Ge tips och råd för att komma igång och svara på jobb
  • Sätta upp en säljande kundprofil
  • Sätta upp en gemensam taktik för ett specifikt kundcase och sedan följa upp det
  • Gå igenom med kunden om hur man betalar för tjänsten
  • Genomgång av framgångsfaktorer med kunden som Servicefinder lärt sig över tid
Profil

I den här rollen söker vi dig som brinner för service, är tydlig i din kommunikation och har ett bemötande som överträffar kundens förväntningar. Du är empatisk, positiv i ditt uttryck och förstår kundens utmaningar för att hjälpa dem att lösa dessa. Du kommer att tillhöra vårt Kundserviceteam och rapportera till Kundservicechefen. Teamet tror mycket på att ta egna initiativ och är väldigt lösningsorienterade, därav söker dom en kollega som har liknande synsätt i sitt arbete.
  • Stort tålamod och pedagogiskt lagd
  • Drivs av att kontinuerligt förbättra
  • Kundfokus, serviceinriktad och ser värdet av bra kundrelationer
  • Ansvarstagande, strukturerad och självgående
  • Känsla för service samt drivs av att arbeta i ett företag som växer och ständigt utvecklas
  • 2-3 års erfarenhet inom kundservice
  • Erfarenhet av onboarding och/eller försäljning
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Servicefinder är tjänsteförmedlaren som hjälper konsumenter och professionella tjänsteföretag att komma i kontakt med varandra.

Via oss kan konsumenter söka, jämföra och hitta bra tjänsteföretag, direkt på nätet. Samtidigt kan företag använda oss för att hitta nya kunder. Våra populäraste tjänster är bygg, flytt och städ.

Sedan hösten 2016 är Servicefinder helägt av Schibsted Media Group, som är en av Nordens största mediekoncerner. Vi har över 10.000 anslutna företag och har hjälpt över 200 000 konsumenter att hitta rätt företag. Vårt mål är att göra Servicefinder till det dominerande företaget inom tjänsteförmedling. I vår tillväxt söker vi engagerade medarbetare som vill vara med på resan mot toppen - och det är här du kommer in.

Vi hoppas att du vill vara en del av resan och stå där tillsammans med oss när vi korsar mållinjen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 nov 2019
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Kundservice

Inga fler liknande jobb tillgängliga