Skanska · Publicerad 14 nov

Skanska söker erfaren löneadministratör till Helpdesk inom HR och lön. Läs mer och sök redan idag!

Skulle du trivas i en roll där du får använda din erfarenhet och kunskap inom HR och lön för att supportera Skanskas interna organisation? Är du kommunikativ, lösningsorienterad samt har stort fokus på service? Då är det dig vi söker till Skanskas Helpdesk inom HR och lön. Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Lockas du av att jobba på ett stort internationellt byggföretag? På Skanska får du möjlighet att fortsätta utvecklas i en spännande roll inom området HR och lön. Du kommer att tillhöra Skanska Affärsstöd Helpdesk HR/lön samt bli en del av ett team bestående av 8 härliga kollegor som tillsammans supporterar och servar den interna organisationen kring frågor som rör HR och lön. Tjänsten är placerad i ljusa och fräscha lokaler vid Skanskas huvudkontor i Stadshagen med närhet till goda kommunikationer och service.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som supportmedarbetare inom HR och lön kommer du att arbeta med att via telefon och e-post besvara frågor och ge förstklassig service främst till den interna organisationen rörande:
  • Lön
  • Förmåner
  • Kollektivavtal inom bygg
  • HR-relaterade frågor
Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer en stor del av tjänsten också innebära att supportera och guida medarbetarna i de interna systemen. Du kommer också med tiden få möjlighet att fördjupa dig inom egna ansvarsområden.

Rollen innebär också

Tjänsten är på heltid under kontorstider 07.50 - 16.00 samt enligt schema. Planerad start är i oktober 2017 och uppdraget förväntas att pågå t o m 30 november 2018 med goda möjligheter till förlängning eller rekrytering. Som konsult på Skanska ingår fri frukost varje dag samt fri tillgång till gym och träningspass i Skanskas lokaler.

VEM ÄR DU?

För tjänsten ser vi att du har relevant utbildning inom lön samt har minst 1-2 års erfarenhet av arbete med hela löneprocessen från "ax till limpa". Det är starkt meriterande om du har utbildning och erfarenhet från HR, då en stor del av frågeställningarna kommer att beröra HR området. Att du är systemkunnig och har mycket god förmåga att ge professionell service ser vi som nyckelkompetenser för att du ska lyckas i rollen som supportmedarbetare inom Affärsstöd HR/lön.Det är också viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, då du dagligen kommer att ge support via telefon samt skriftligt besvara frågor i Skanskas ärendehanteringssystem.

Som person har du lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmågan att jobba systematiskt och självständigt i det dagliga arbetet. Vi tror att du har en god social förmåga och är tydlig i både muntlig och skriftlig kommunikation. Vidare ser vi att du har stort lösningsfokus och känner dig trygg i att fatta egna beslut.

INTRESSERAD?

Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
22 nov
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
2
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner

Inga fler liknande jobb tillgängliga