Smart Media · Publicerad 22 sept

Om Smart Media
Vi hjälper varumärken att skapa engagerande innehåll och leverera affärsresultat med kampanjer inom content marketing och native advertising. Vi erbjuder en skräddarsydd lösning av distributionskanaler inom print, webb, mobil, video, events och sociala medier. Innehållet levereras via vårt starka distributionsnätverk där 20 av Europas ledande mediepartners ingår, samt via våra egna kanaler bestående av 210 ämnesspecifika, digitala sidor tillgängliga på sju olika marknader.
Smart Media finns i Stockholm, Zurich och Antwerpen och har idag cirka 70 anställda och omsätter 110 miljoner kr.

Nu befinner vi oss i en stark tillväxtfas och söker därför nya medarbetare som vill göra karriär inom mediebranschen. Är du en stresstålig lagspelare som tycker om att ta stort ansvar, som ser möjligheter istället för problem och som vill jobba med försäljning i en kreativ miljö? Då kan vi erbjuda dig erfarenheter för livet och en karriärgrund, internt såväl som externt.

Om tjänsten
Mediasäljare med projektansvar driver du egna content marketing kampanjer från idé till färdig produkt med eget budgetansvar. Genom att styra och leda säljprocessen från prospektering och konceptförsäljning, till avslut och projektledning, hjälper du dina kunder att stärka deras varumärke i print och digitalt, samt driver försäljning inom deras marknad.

Varje år ansvarar du för sex olika kampanjer där du är ensam ansvarig för annonsförsäljningen, vilken upptar merparten av din arbetstid. Tillsammans med redaktionschefen bygger du även upp det redaktionella innehållet, hittar intressanta intervjupersoner och säkerställer att alla annonser, texter och bilder är mottagna i god tid före distribution. Detta ansvar motsvarar cirka tio procent av din tjänst.

Vi erbjuder
  • En bra grundlön med provision
  • Ett spännande arbete där du får lära dig försäljning från grunden
  • Kontinuerlig utbildning för att du ska fortsätta att utvecklas som säljare, bland annat med Smart Media Sales Academy
  • En energifylld arbetsplats där många nyckeltalanger med olika bakgrund och expertis skapar en stark sammanhållning
  • Möjligheten till en intern karriär i Sverige såväl som internationellt ledaregenskaper och ambitioner är något vi ser mycket positivt på
Dina kvalifikationer och egenskaper
Tidigare erfarenhet som mediesäljare är meriterande men tjänsten passar även den som är i början av sin säljkarriär. För att du ska lyckas i rollen tror vi att du har:
  • Eftergymnasial utbildning från universitet, högskola eller YH-utbildning
  • Entreprenörsanda du kan presentera och sälja ditt koncept kreativt
Utbildning och erfarenhet i all ära, det är dina personliga egenskaper som avgör.
För att trivas hos oss och med din roll är du:
  • Lösningsorienterad och ser möjligheter i alla utmaningar
  • Strukturerad och organiserad
  • Orädd du gillar att förhandla med personer i ledande positioner
  • Driven och målinriktad. Du tycker om att vinna och engagerar dig i beslut och i din framtid
  • Självständig och tycker om att arbeta under eget ansvar, samtidigt som du uppskattar att vara en del i ett team
Är du den vi söker? Skicka ditt CV och en kort presentation av dig själv till Daniel Sivertsson på daniel.sivertsson@smartmediaagency.se. Frågor besvaras av Daniel Sivertsson. Så länge annonsen ligger ute kan tjänsten sökas.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Smart Media Publishing Sverige AB är ett ungt och expansivt medieföretag som utvecklar, producerar och publicerar ämnesriktad information i målgruppsinriktade temabilagor. Dessa distribueras i ledande dagspress som till exempel Dagens industri, SvD, Sydsvenskan och GP. Smart Media startades 2007 och kännetecknas som en högpresterande företagskultur med en stark entreprenörsanda. Vi arbetar hårt för att vara ledande på våra utvalda marknader och för att skapa de bästa temabilagorna som hjälper våra kunder att lyckas. Smart Medias är en av de ledande aktörerna i denna snabbväxande bransch. Vi består idag utav ca 60 ambitiösa medarbetare och har i dag kontor i Stockholm, Zürich, Amsterdam och Antwerpen och kommer att vara etablerade på tio marknader vid slutet av 2015. Smart Media publicerar runt 200 temabilagor per år. 2007 omsatte vi 3,5 miljoner SEK och 2011 cirka 115 miljoner SEK, en utveckling med 3 248 %. En resa vi är mycket stolta över och som nu ska fortsätta.
+ Läs mer om företaget