Stockholm Care AB · Publicerad Igår 14:05

Stockholm Care AB är ett av Stockholms läns landsting helägt bolag med ansvar för att främja och på affärsmässiga grunder driva landstingets tjänsteexport inom hälso- och sjukvårdens område. Uppdraget innebär att vi i nära samarbete med landstingets vårdgivare, framför allt Karolinska Universitetssjukhuset, förmedlar, administrerar och handlägger landstingets export av högkvalitativa hälso- och sjukvårdstjänster till kunder i andra länder. Den internationella efterfrågan avseende kvalificerade hälso- och sjukvårdstjänster har stark tillväxt och intresset för svensk hälso- och sjukvård är särskilt tydligt.

Den kunskap, vård och kompetens som finns hos vårdgivarna i Stockholm är av hög kvalitet och ger regionen särskilt goda förutsättningar att ta tillvara på de möjligheter som en ökad vårdexport erbjuder. Bolaget befinner sig därför i ett spännande skede de kommande åren. Utöver tjänsteexporten har bolaget i uppdrag att förvalta och utveckla det nationella registret för givare av blodstamceller, Tobiasregistret. Bolaget omsätter idag runt 100 mkr. Bolaget har förnärvarande tolv anställda och vi sitter i fina och ljusa lokaler vid Torsplan i nära anslutning till nya Karolinska Universitetssjukhuset i Solna.

Till vårt trevliga team söker vi nu en Customer Service Manager/Internationell Vårdkoordinator.

Rollen
Som Customer Service Manager har du en viktig roll i att förmedla och marknadsföra svensk högspecialiserad vård på den internationella marknaden. Rollen är en ansvarsfull samordnande funktion i vilken du får möjlighet att kombinera dina kunskaper inom hälso- och sjukvård med din förmåga att ge högkvalitativ service samt professionellt hantera administrativa arbetsuppgifter. Rollen är inne i en spännande utvecklings fas där innehållet i tjänsten kommer att förändras under de närmaste åren.

Arbetsuppgifter
Du har ansvar för förmedling och koordinering av förfrågningar gällande internationella patienter som söker högspecialiserad vård vid Karolinska Universitetssjukhuset eller hos andra vårdgivare inom Stockholms läns landsting. Arbetet innebär internationella kontakter med patienter och patientföreträdare t.ex. försäkringsbolag, statliga försäkringskassor och remittenter vid utländska sjukhus. Därutöver har du mycket kontakt med ansvarig personal inom de kliniska verksamheterna, vilket ställer stora krav på din förmåga att skapa goda relationer och etablera ett bra samarbete med både vårdadministrativ och klinisk personal.

Internationella vårdförfrågningar återfinns inom ett brett spektrum av behandlingsområden vilket gör att variationen är stor och att du kommer i kontakt med många olika kliniska verksamheter. I de fall vi kan erbjuda en behandling och patienten tackat ja till vårt erbjudande kommer du att ha en viktig uppgift i att handlägga såväl praktiska som finansiella frågor som rör patientens vård i Sverige. Med andra ord får du ett övergripande samordningsansvar för hela processen från det att förfrågan om vård inkommer tills dess att patienten är behandlad och ärendet har fakturerats.

Då utlandsverksamheten lägger stort fokus på att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten, ser vi det som en självklarhet att du är intresserad av att driva förbättringsfrågor i stort och smått. De kommande åren kommer utlandsverksamheten att vidga de internationella partnerskapen och samarbetena till fler länder. Du kommer i hög grad vara delaktig i att utveckla samarbetet med nya partners och agenter, samt delta i att arrangera möten och utbildningsaktiviteter samt andra typer av försäljnings- och marknadsföringsinsatser på aktuella marknader.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med akademisk utbildning inom vård och omsorg. Du har minst 5 års erfarenhet av kliniskt arbete varav minst 2 års erfarenhet från en ledande administrativ roll inom vården (t.ex. chefsjuksköterska, biträdande chefsjuksköterska eller annan ledande administrativ roll inom vården). Du har vana av att arbeta både självständigt och i team samt gärna erfarenhet av att driva eller delta i projekt med anknytning till sjukvården. Vi ser vidare gärna att du har erfarenhet av arbete i verksamhets- eller klinikledning alternativt annat ledningsnära arbete. Erfarenhet och intresse av att arbeta med ekonomi, budget och uppföljning ser vi som väsentligt. Har du arbetat med försäljning och marknadsföring inom Life science några år är det meriterande.

Då utlandsverksamheten agerar i en internationell miljö är det ett absolut krav att du har mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av vårdarbete från annat land. Du har stor erfarenhet av och känner dig bekväm med att arbeta med datorer samt kunskap och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet.

Personligaegenskaper
Som person är du intresserad av människor och tjänsteförsäljning och trivs i en miljö som präglas av ständig utveckling och nyttlärande. Du har hög arbetskapacitet, agerar proaktivt och har en stark egen drivkraft att förbättra och utveckla den verksamhet du arbetar för. Du har god förmåga att själv ständigt strukturera och planera ditt arbete, samt att genomföra och följa upp planerade aktiviteter inom givna ramar. Du har en förtroendeingivande approach och är en engagerad och lyhörd kommunikatör med utmärkt förmåga att skapa, utveckla och bibehålla goda relationer med så väl kollegor som patienter och de vårdgivare vi samarbetar med.
Du är känd för att ge god service och visa gott bemötande till patienter/kunder, samarbetspartners och kollegor och ser detta som en självklarhet för att kunna göra ett bra jobb. Du uppfattas av andra som självgående samtidigt som du uppfattas som en lagspelare som tar ansvar för helhetsresultatet och som ställer upp för dina kolleger. Vi ser gärna att du är en nyfiken och framåt person samt att du känner dig bekväm med att fatta egnabeslut.

För rätt person erbjuder vi en utvecklande tjänst i en internationell miljö på ett växande och spännande tjänsteföretag inom hälso- och sjukvårdssektorn.

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse

Övrig information
Under sommaren har vi tyvärr begränsad möjlighet att besvara eventuella frågor per telefon.

Intervjuer kommer att ske från och med vecka 34.

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med alla möjliga bakgrunder och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Stockholms läns landsting är en av landets största arbetsgivare med ett livsviktigt uppdrag. Vi ger två miljoner invånare en effektiv kollektivtrafik och en god hälso- och sjukvård i landets snabbast växande region. Varje dag, dygnet runt. http://www.sll.se/
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga