Stockholmshem · Publicerad 23 sept

Om rollen

Som systemförvaltare arbetar du i nära samarbete med koncernens ekonomipersonal och ingår i ett team om 14 personer, vilket utgör den koncerngemensamma ekonomifunktionen. Teamet ansvarar för koncernens principer, processer och system gällande ekonomisk rapportering mot eget bolag, koncernbolag och till Stockholm stad centralt. Du kommer även att ha ett nära samarbeta med IT enligt framtagen systemförvaltningsmodell.

I rollen ansvar du för systemet Agresso och driver förbättringsarbete inom området. Du är också med i systemförvaltningsgruppen Fasad/Fast2 (bolagets fastighetssystem).

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Vara med och utveckla rutiner i vårt fastighetssystem.
  • Ge löpande stöd och support för lokala användare av systemen samt att sköta månadsrutiner.
  • Sköta det administrativa kring nya anställda.
  • Hålla ett aktuellt objektregister med avsikten att förenkla och utveckla arbetet för ekonomifunktionen.
  • Stöda verksamheten i det dagliga arbetet om systemmässiga problem uppstår.
  • Svara för att sätta upp nya leverantrösstrukturer och i möjligaste mån få dessa automatiserade.
  • Ansvara systemmässigt lokalt för olika moduler/områden i Agresso.
Vem är du?

Till den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av rollen som systemansvarig/systemadministratör för större affärer. Utöver en god systemförståelse har du god förståelse för ekonomiprocesser och flöden. Du har även goda kunskaper inom Excel. Vidare har du en övergripande förståelse för systemsamband- och informationsförflyttningarna mellan andra stödsystem. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom, eller har erfarenhet av, fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Agresso, Fast2 och PM3 eller annan förvaltningsmodell.

För att trivas och lyckas väl i den här rollen är det en fördel om du trivs med ett proaktivt arbetssätt, är analytisk, prestigelös och arbetar bra tillsammans med andra. Då du i ditt arbete kommer att samarbeta med personer inom olika yrkesroller, där du ska svara för och förklara för andra, är det dessutom viktigt att du har en ödmjuk och pedagogisk läggning samt att du är en god kommunikatör.

Vi erbjuder dig ett utmanade och spännande arbete i ett bolag i förändring där det finns stort utrymme för utveckling och påverkan samt en lyhördhet för nya idéer hos ledningen. Vi välkomnar mångfald i våra rekryteringar!

Ansökan

Stockholmshem har valt att samarbeta med SW IT i denna rekrytering. Tjänsten är på heltid och en rekrytering där du anställs av Stockholmshem, tillträde så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2016-10-23 men skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Markus Öhman, 070-471 02 43 alt. via mail markus.ohman@sw.se. Facklig representant för Vision är Anders Dahlgren tel. 08-508 39 216.
Ansök genom aktuell länk. Vi ser fram emot din ansökan.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, försäkring, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
23 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Rekryteringen hanteras av
SW