Svenska Dagbladet (SvD) · Publicerad 26 nov 2021

Vi söker nu efter en nyckelspelare i vårt försäljning och digitala marknadsteam som ska driva och vidareutveckla vår digitala marknadsföring av vår prenumerationsaffär.

Tycker du att konverteringar är superkul, är van vid att arbeta med performance marketing och digital försäljning? Gillar du dessutom att projektleda digitala kampanjer och ta fram säljdrivande innehåll till olika kanaler? Då kan rollen som Digital Marketing Strategist på SvD Consumer Business vara något för dig.

Vad är det som vi vill ha hjälp med?

Vi behöver hjälp med att ytterligare vässa till vår försäljnings- och kundanskaffningsstrategi för våra digitala- och printprenumeranter. Du ansvarar för att driva försäljningsarbetet i digitala kanaler och hur de strategiskt samspelar och påverkar företagets marknadsföring och kommunikation. Som Digital Marketing Specialist förväntas du vara stöttande till Digital Marketing Coordinator och Campaign Planner för att maximera försäljning i digitala kanaler och kampanjer.

Arbetsuppgifterna består av:
  • Arbeta med löpande optimeringsarbete och rapportering.
  • Ansvarig för övergripande strategiarbete för externa kanaler.
  • Ansvarar för marknadsbudgeten i externa digitala kanaler.
  • Sätta mål tillsammans med rapporterande chef och arbeta aktivt för att nå dem.
  • Tillsammans med marknadsteamet löpande utveckla kommunikationen kring våra olika produkter och erbjudande i interna och externa kanaler.
  • Planera och leda egna marknad- och säljdrivande projekt tillsammans med övriga organisationen.
För att lyckas i rollen tror vi att du :
  • har förmåga att driva och genomföra projekt, både i grupp och på egen hand.
  • har vana att arbeta nära försäljningen och förstå säljprocesser.
  • är van vid olika analysverktyg och erfarenhet av webbanalys.
  • har erfarenhet av att vara beställare av content.
  • har relevant utbildning inom digital marknadsföring.
  • meriterande arbetserfarenhet (minst 2-3 år med paid search och paid social).
  • har vana att samarbeta med olika stakeholders i olika projekt.
  • talar och skriver svenska flytande.
Som person tror vi att du:

Är lite av en allkonstnär som trivs i en varierad miljö med många pågående projekt. Vi hoppas att du är lagd åt det nyfikna hållet och tycker att det är kul att lära dig nya saker. Du är bekväm med att leda projekt och att ta initiativ när du tycker att det behövs och har inget emot att sträcka ut en hand till kollegor som behöver hjälp.

Avdelningen

I rollen som Digital Marketing Strategist ingår du i teamet för försäljning och kundanskaffning på Svenska Dagbladet Consumer Business. SvD Consumer Business är en avdelning på ca 35 personer där man samlat all kompetens kring vår prenumerationsaffär. Du förväntas arbeta i nära samarbete med teamen som jobbar med analys, produkt, brand och läsardialog samt redaktion.

Om Schibsted News Media

Schibsted satsar stort på subscription och har samlat alla prenumerationsaffärer i ett affärsområde, Consumer Business inom Schibsted News Media. I rollen som Digital Marketing Strategist blir du en central del inte bara i SvD utan också i Schibsted Consumer Business, där du får möjlighet att arbeta tillsammans med Nordens ledande bolag inom försäljning och marknadsföring av subscriptions.

Låter det intressant? Sök så snart som möjligt, då rekrytering sker löpande. Vid frågor kontakta Katarina Werner Head of Sales and Client Acquisition på SvD Consumer Business katarina.werner@schibsted.com.

Sista ansökningsdag är 10/12.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Svenska Dagbladet gör kvalitetsjournalistik inom områdena nyheter, näringsliv, kultur och opinion. Vi vill ge våra läsare fler perspektiv och fördjupad kunskap så att de kan bilda sig en egen uppfattning och fatta väl underbyggda beslut. Svenska Dagbladets vision är ett öppet och demokratiskt samhälle med en stark och oberoende kvalitetsjournalistik.

Vi som jobbar på Svenska Dagbladet tar vårt demokratiska uppdrag på stort allvar och är stolta över vår kvalitetsjournalistik. Här omges man av ambitiösa personer med stor och bred kompetens. Alla anställda förväntas dels ta stort eget ansvar, dels samarbeta prestigelöst med kollegor.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
10 dec 2021
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Marknadsföring

Inga fler liknande jobb tillgängliga