Svenska Turistföreningen · Publicerad 20 sept

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen

Till vår HR-avdelning söker vi en STF-hjälte som här får en fantastisk möjlighet till utveckling inom HR-området! Rollen är ett föräldravikariat på minst ett år med tillträde senast i december 2016. Tillsammans med vår HR-chef, Madeléne, kommer du att säkerställa hela HR-flödet; Attrahera, anställa, utveckla & avveckla. Tillsammans kommer ni att;
  • Stödja och coacha ledare med inspiration och kunskap
  • Följa upp och fastställa nyckeltal och mål för HR
  • Utveckla och ta fram flöden, rutiner, policyn, riktlinjer av HR- relaterade tjänster/produkter
  • Administrera, följa upp och förbättra rutiner och flöden i kontakten med det outsourcade löneföretaget
  • Personaladministration och hantera underlag från myndigheter
  • Tolka, rådge och utbilda i gällande regler, lagar och kollektivavtal
Du kommer att involveras i stort och smått och få arbeta med de, på en HR-funktion, vanligt förekommande arbetsuppgifterna. I rollen kommer du att ha kontakt med organisationens chefer och leverantörer samt även löpande arbete med systemförvaltning, HR-relaterade aktiviteter och utveckling. Ett av dina huvudområden är flödesförbättringar och rutiner kring den outsourcade löneleverantören samt därtill tillhörande administration. Tillkommande arbetsuppgifter kan vara att uppdatera vår HR-portal, rekryteringssystem, ta fram underlag och vara delaktig vid lönerevision och medarbetarundersökning, deltagande i introduktioner samt vid chefsmöten för att nämna några.

Din bakgrund

Detta är en roll där rätt inställning och personlighet är viktigare än formell erfarenhet! Det är ett lysande tillfälle för dig, med färdig utbildning inom personalområdet, att utvecklas och bredda din kompetens.

För att lyckas i rollen krävs att du verkligen gillar att arbeta administrativt. Du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och gillar att sätta struktur. Vi vill också att du har en universitetsexamen inom personalområdet samt meriterande om du har erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter.

Vi vill gärna att du, liksom vi, delar våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad. Du är serviceinriktad, kommunikativ, målinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Så bra! Välkommen med din ansökan!

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar STF med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Esborn på maria.esborn@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-10-10.

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
10 okt
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
HR-administration
Rekryteringen hanteras av
Wise Professionals AB

Inga fler liknande jobb tillgängliga