The Place AB · Publicerad 14 feb 2020

Det är tisdag morgon och du ser fram emot en ny arbetsdag, på riktigt! Med glada steg går du in i Skrapan på Medborgarplatsen, trycker på hissknappen och åker upp till våning 23. "Wow denna utsikt är to die for!" tänker du som vanligt. Dina närmsta kollegor Frida, Bo och Johan är redan på plats och du slår dig ner vid datorn, taggad inför dagen och ser fram emot att hjälpa fantastiska kunder med olika supportärenden. Nu kör vi!

Med flera lyckade rekryteringar till LINK Mobility i bagaget vet vi att detta är ett företag man trivs på. Här blir du en del av en arbetsplats där man har roligt tillsammans, arbetar som ett team och alltid vinner ihop.

Rollen

I rollen som kundsupport är ditt mål att bolagets kunder snabbt och professionellt får hjälp med sitt ärende. Hur går det till då? Jo, med ditt genuina intresse för kunden och vänliga bemötande via både inkommande mail och samtal besvarar du frågor kring företagets tjänster. Som en riktig servicehjälte! Du är ensam i din roll men ingår i team tillsammans med tre kunniga och trevliga kollegor. Till din hjälp har du även 2nd line support - här hjälps man åt. Låter det kul? Det är det också!

Några av dina spännande arbetsuppgifter
  • Besvara interna och externa frågor kring bolagets tjänster via telefon och mail (i Salesforce)
  • Leverera nya (mindre) tjänster till befintliga kunder och partners som tex nya kodord
  • Följa upp ärenden som lämnats över till 2nd line-support
  • Kontakt med externa partners eller leverantörer vid felsökning
  • Stötta sälj med allmänna systemfrågor
  • Administration
  • Dagligen följa upp statistik
  • Ad hoc-resurs till Delivery och Product Director
Erfarenhet och kunskaper
  • Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller teknisk support
  • Teknisk förståelse men framför allt viljan att lära sig
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Är du den vi letar efter?

För att passa och göra succé i rollen tror vi att du brinner för att ge bästa tänkbara service till dina kunder. Du är en social teamplayer som har lätt att samarbeta med olika typer av personer. Du är kommunikativ, positiv och ser självklart lösningar i stället för problem.

Anställningen

Det här är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Om båda parter är nöjda efter sex månader övergå du till fast anställning. Som anställd hos LINK Mobility har du (förutom grym utsikt och ännu grymmare kollegor) en rad förmåner som bland annat; 38,5 timmars arbetsvecka, generöst friskvårdsbidrag, pensionsavsättning samt privat sjukvårdsförsäkring. Tjänsten är på heltid med start i mars/april eller senast i början av maj.

LINK Mobility

Vi är Europas ledande och snabbast växande leverantör av mobilmeddelanden och mobiltjänster för företag. Vi tror starkt på att mobilisera samspelet mellan företag och konsumenter och har utvecklat en rad attraktiva lösningar för att möta denna växande efterfrågan och marknadsutvecklingen. Vi hjälper fler än 21 000 kunder med mobilkommunikation och mobiltjänster, till fler än 230 länder och territorier. Under 2019 skickade vi 10 miljarder SMS åt våra kunder. Vi erbjuder ett brett utbud av innovativa och skalbara mobila tjänster för många branscher med fokus på värdefull digital konvergens mellan företag och kunder, plattformar och användare.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:
  • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
  • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
  • Onboardingplan
  • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
  • Friskvårdsbidrag
  • Specialerbjudanden
  • Mentorskap
  • Nätverksträffar
  • Kompetensutveckling
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
13 mars 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Underkategori
Kundtjänst

Inga fler liknande jobb tillgängliga