Thorell revision · Publicerad 16 okt 2020

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Löne- och HR assistent arbetar du nära våra kunder (främst inom detaljhandel) med support av personaladministrativa system, lönesupport och HR support. Du kommer att få jobba brett och underlätta mycket för cheferna. Du supportera varuhuschefer i lönesystemet och i försystemet timeplan och quinyx och avlasta varuhuschefer administrativt med det de har behov av tex skriva anställningsavtal eller svara på HR frågor. Utöver det hjälper du till med löneadministration såsom kontroll av löner, arbetsgivarintyg, rapportering till olika myndigheter så som Försäkringskassan, Collectum etc. Du har mycket kontakt med myndigheter och daglig kontakt med både chefer och anställda. Denna tjänst är placerad i Tullinge.

Om dig

Vi söker dig som har HR eller lönebakgrund och med ett intresse av att arbeta med både HR och löneadministrativa uppgifter. Du har erfarenhet av att ha arbetat med försystem tidigare och har du erfarenhet av quinyx och timeplan så är det meriterande. Du är van att arbeta med kollektivavtal och har du tidigare erfarenhet från detaljhandel så är det meriterande. Du har stort systemintresse och vana av olika system.

Som person är du social och tycker om att ha många kontaktytor. Du är positiv, har ett eget driv och är flexibel. Du har ett intresse av förändring och system och är tycker om att hjälpa till och lösa problem samt supportera chefer i olika frågor. Du är väldigt serviceinriktad och tycker om social kontakt. Du är noggrann och analytisk i ditt arbete och har logiskt tänkande. Du tycker om att arbeta med både HR och lönefrågor.

Du får gärna skriva i din ansökan hur du kan bidra till Thorell Revision.

Om Thorell Revision

Thorell Revision är en revisionsbyrå som är lite utöver det vanliga. Vi tror på en nära relation till våra kunder. Långsiktiga samarbeten genom förtroende kräver att vi överträffar förväntningar. Vår målsättning är att leverera högkvalitativa tjänster i rätt tid.

Thorell Revision ingår i Baker Tilly Sverige och kopplar därmed samman vår lokala närvaro med resurserna i det världsomspännande nätverket Baker Tilly International. Tillsammans ger vi entreprenörsledda företag det bästa från två världar - tydligheten och det personliga engagemanget hos en lokalt ägd byrå i kombination med resurserna och specialistkompetensen i en global organisation.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
8 nov 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal

Inga fler liknande jobb tillgängliga