Total Resurs · Publicerad 3 okt 2019

Vill du arbeta på ett bolag som verkligen vill satsa på dig och där du kan bygga din karriär smart? Vi söker fler duktiga och drivna tekniker till vårt team inom support. Missa inte den här chansen! Vi vill framför allt inte missa dig :)

I rollen som servicedesk agent till en av Nordens ledande IT leverantörer får du möjlighet att utvecklas över tid inom IT och teknik. En varierande roll där dina idéer och synpunkter värdesätts.Företaget är idag ledande inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. Tieto har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem. Deras kunder är huvudsakligen stora organisationer som erbjuder ett brett spektrum av tjänster till företag, konsumenter och medborgare i Norden och världen. Företaget är idag runt 15 000 anställda och finns i nästan 20 länder. De har en öppen kultur där man jobbar för öppenhet, lagarbete och mångfald. där respekt för varje enskild individ skapar en öppen kultur som leder till framgång. En miljö man skall trivas i.

Dina arbetsuppgifter

Som Service Desk Agent blir du en vitktig del ett nystartat utbyggnadsteam på Tietos servicedesk där man idag sitter ca 20 personer. Här arbetar du dedikerat mot användarfrågor som kommer in via samtal och mejl kopplat till ett utrullningsprojekt som görs vid sidan om för Stockholm stad. Genom felsökning supporterar du de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor kopplat till IT och teknik-relaterade frågor. De användarfrågor som kommer in behandlar felanmälningar, beställningar, lösenord och dagligt arbete med applikationer såsom Windows, AD, Office 365, och annan mjukvara. Här ges du även möjlighet att ta mer komplexa ärenden som kommer in som är mer kopplat till en 2nd line nivå. Du jobbar uteslutande i ett ärendehanteringssystem som är en variant av ServiceNow. Hos Tieto erbjuds du möjlighet att ta stort eget ansvar och utvecklas i den takt du är intresserad av. Företaget har en utstakad karriärplan för dig som söker där du får utrymme att lära dig mer inom IT/teknik genom att rikta in dig mot en mer specialiserad eskalerande roll inom 2nd line/3rd line mot nätverk eller brett inom IT som administratör. Att få den här chansen att komma in på ett stort bolag som Tieto öppnar upp möjligheter för att skaffa sig en lång karriär inom ett växande bolag på framkant.

Din profil

För att passa i rollen bör du i varje givet ögonblick vara svaret på kundens problem, vilket innebär:
  • Att du har grundläggande tekniska kunskaper och någon form av relevant arbetslivserfarenhet eller utbildning kanske från en gymnasial IT-utbildning eller YH-/KY-utbildning.
  • Ha baskunskaper i ITIL och SLA och veta vad det innebär
  • Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
  • Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
  • Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
  • Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
  • Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
  • Förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
  • Kunna ge oöverträffad service - kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser
Som person är du social och kommunikativ och trivs med att hjälpa användare. Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Vårt fokus är våra kunder och därför passar just DU som är nyfiken, prestigelös och driven. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya IT-miljöer och kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Det är också bra om du är tillgängig omgående då tillsättning sker så snart som möjligt!

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Vi erbjuder bra fast lön med bonus utan tak men också friskvård, tjänstepension och personalbil. Alla anställda erbjuds en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan.Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet. Välkommen med din ansökan! Du är en viktig del i vårt vinnande lag!

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att kontakta:
Julia Lööv, Rekrytering julia.loov@totalresurs.se

Urval och intervjuer sker löpande.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 60 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition är att vara den bästa arbetsplatsen.

Nyckelord: 2nd line, Office 365, outlook, windows 7-10, AD, junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, Tieto, Windows, SLA, Stockholm
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
21 okt 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
5
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga