Visma Enterprise AB · Publicerad 25 nov 2021

Vi söker en kund- och affärsdriven dataanalytiker till vårt Commercialteam. Ditt fokus kommer vara att optimera våra kundresor genom prediktiva data, utveckling och kommunikation!

Med hjälp av prediktiva analyser och dina starka programmerings- och datakunskaper kommer du vara en viktig resurs i att öka automatiseringen och effektivisera kundresor i syfte att skapa nöjdare kunder och bidra till en ökad mer- och korsförsäljning. I ditt dagliga arbete kommer du att driva analysfrågor inom Commercial och ha ett nära samarbete med vårt BI team på Visma Enterprise. Syftet är att utveckla och sätta upp relevanta rapporter, kravställa för korrekta datalösningar, och säkerställa att vi får ut ett så stort värde som möjligt både från befintliga och nya datakällor. Detta arbete görs såklart för att hela tiden utveckla vår kundnöjdhet och kundvärde.

I din kommande roll som Data Analyst kommer du att:
  • Göra kvantitativa analyser för att generera insikter och identifiera nya affärsmöjligheter
  • Bygga prediktiva modeller och göra urval till olika riktade aktiviteter
  • Tillsammans med andra analytiker och IT arbeta med att förbättra och utveckla vår datamiljö för analys
  • Löpande analysera och rapportera utfallet av olika marknads- och kommunikationsaktiviteter
  • Löpande analysera och rapportera utfallet av kundnöjdhet så som NPS,tNPS, pNPS
Följande kompetenser är meriterande
  • Universitetsexamen inom t.ex. analys, statistik, matematik, civilingenjör
  • Erfarenhet/kunskap i programmering (gärna SQL, Python, R)
  • Erfarenhet av Tableau, Power BI eller liknande visualiseringsverktyg
  • Erfarenhet av att arbeta med stora datamängder
  • Erfarenhet/kunskap i statistisk modellering
  • Förmåga att presentera analyser till en icke-teknisk publik
  • Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Vi söker dig som brinner för att göra kunder nöjda och skapa lönsamma affärer genom datadrivna insikter. Som person är du positiv, nyfiken, driven och kreativ. Du har förmågan att se helheten och har både ett kort- och långsiktigt perspektiv. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara en lagspelare som har förmågan att kommunicera och samarbeta med flera, i olika sammanhang.

Vad erbjuder vi?
Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet. Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att påbörja urval och kalla till intervjuer i slutet på december, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 20 december 2021. Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Johanna Lepistö, Manager Marketing/CX/Training; johanna.lepisto@visma.com // 070-5600289

This is Visma: Make progress happen
Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/

Varmt välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Visma Enterprise är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga