Visma EssCom AB · Publicerad 23 jan

Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver reparationsverksamhet och kundsupport i Sverige och Finland. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 samt OHSAS 18001.

Visma EssCom behöver nu försärka sin supportleverans för natt - och helgsupport. Vi söker ny medarbetare för en deltidstjänst.

Som Customer Supportmedarbetare mot dessa kunder kommer du att ansvara för supportuppdraget under nätter och helger. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i vårt kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL's processer.

Vi söker dig som är service minded och sätter kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.

Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:
  • Erfarenhet av arbete med kundsupport
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
  • Dokumenterad IT-utbildning
  • Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
  • Kunskaper i Finska
Tjänsteort är Bromma.

Tjänsten är en deltid om 50%.

Tjänsten innebär nattarbete och kommer vara bemannad 17:00-08:00 vardagar, 00:00-24:00 helger och röda dagar.

Tjänsten innebär ensamarbete.

Tjänsten tillsätts omgående. Visma EssCom tillämpar provanställning i 6 månader.

Sista ansökningsdag är 28 februari 2019.

För frågor angående tjänsten, kontakta Fredrik Nordkvist: fredrik.nordkvist@visma.com eller Jeanette Nyland: jeanette.nyland@visma.com
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 000 anställda, över 800 000 kunder och en omsättning på 8 537 miljoner norska kronor under 2017 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
28 feb
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Deltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support