Visma Visma Retail AB · Publicerad 28 juni

Teknisk supportsäljare.

Abalon söker en positiv och serviceinriktad person till vår avdelning Operations. Abalon ingår i
Visma-koncernen och är ett entreprenöriellt produktbolag inom lojalitet och marketing automation som växer och där vår organisation behöver förstärkning. Här finns stora möjligheter att växa och utvecklas både inom företaget och koncernen.
Vad innebär rollen?
Som supportspecialist kommer du att vara expert på en eller flera av våra lösningar. Du kommer huvudsakligen att jobba med beställningar från våra kunder eller med felavhjälpning när något inte fungerar som det ska. Du kan också få vara med i kundprojekt eller förvaltningsarbete tillsammans med våra kunder.

Vi söker dig som...
...kanske har tidigare erfarenhet av detaljhandel eller marknadsföring och vill fortsätta din yrkesbana inom IT-branschen. Eller så är du nyligen klar med skolan och känner att du vill jobba tekniknära men ändå ha mycket kontakt med människor. Är du en problemlösare som gillar att hjälpa kunder är du personen vi söker!
Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av CRM-system och lojalitetslösningar. Alternativt har du en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du bör ha ett intresse för teknik och lätt för att lära dig komplicerade system. Våra kunder sitter huvudsakligen i Sverige och Norge men även i andra länder varför god kunskap i Engelska är viktigt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Rådgivning och assistans till kunder via mail eller telefon
Konfigurera automatiserade flöden
Ta ut komplexa segmenterade urval
Sätta upp modeller för poäng, bonus eller andra erbjudanden
Ta ut beställda rapporter
Hålla utbildningar
Felsökning
Skapa manualer och användardokumentation
Test av nya releaser
Kravställa och förbättra applikationen tillsammans med utvecklingsteamet

Ansökan
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Du är välkommen att kontakta Johan Neumann påJohan.Neumann@abalon.se om du har några frågor om tjänsten.
Kontakt viaLinkedIn går också bra.
Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 760 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder Visma som hostingpartner. Koncernen har 6 700 anställda och omsatte 9 300 miljoner norska kronor 2017.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
26 aug
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support
Rekryteringen hanteras av
Visma

Inga fler liknande jobb tillgängliga