Centric IT Solutions Sweden AB · Publicerad 11 maj 2020

Till vårt fantastiska redovisningsteam, med en härlig puls där det aldrig är tungt någonstans söker vi nu en Redovisningsansvarig Teamleader. På Centric har vi ett grymt driv framåt, stor arbetsglädje och ett fint samarbete inom teamet och med andra avdelningar.

I rollen som Senior Accountant Teamleader kommer du att vara en nyckelperson på redovisningen. Din roll blir att leda och driva funktionen och avdelningen framåt mot ett effektivt, digitalt och modernt arbetssätt i processer, rutiner, rapporteringsfrågor och systemanvändning. Du kommer att genom ett proaktivt arbete lyfta redovisningens kvalitet och stötta med specialistkunskap till organisationen. Vi är för närvarande inne i ett systembyte från Hogia till IFS och du kommer att ha en nyckelroll i denna process.

Vidare kommer du att driva förbättringsåtgärder inom redovisningen och se till att policys, regelverk och lagar efterföljs.

Vår ekonomifunktion arbetar för hela vår nordiska verksamhet som ett Shared Service Centre och består av 10 personer. Du rapporterar till Manager Shared Service Centre. Då denna roll inte finns idag finns utrymme för att utveckla, forma och anpassa denna roll för verksamhetens bästa. I dagsläget består Centric av 12 bolag.

Centric är ett IT-företag med över 900 anställda på 9 orter i Norden. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Sundbyberg.

Arbetsuppgifter i urval:
  • Eget helhetsansvar för redovisningen i ett par bolag där även löpande redovisning ingår.
  • Se över, utveckla och effektivisera processer och rutiner för ett digitalt och modernt arbetssätt
  • Säkerställa att vi jobbar effektivt med ekonomisystemet och utveckla arbetet med redovisningen i systemet, samt vara en nyckelperson i systembyte och inslussning av bolagen i IFS.
  • Momsrapportering (utveckla och se över och förbättra)
  • Upprätta årsbokslut och årsredovisning, på sikt även gärna det norska bokslutet som idag lejts bort.
  • Kvalitetssäkra redovisningen
  • Bidra med din expertis till övriga organisationen
  • Kombinera en operativ roll med att leda teamet på redovisningen framåt.
Kvalifikationer

Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi samt flera års relevant arbetslivserfarenhet. Du har god IT- vana och ett stort intresse för att driva en redovisningsfunktion mot digitalisering, effektivisering och ett modernt arbetssätt. Då vi arbetar med norsk redovisning ser vi gärna att du har erfarenhet av något annat lands, gärna norsk, redovisning samt att du har erfarenhet av arbete i ett större system, tex IFS. Att ha varit delaktig i ett systembyte är meriterande.

I denna roll lägger vi stor vikt vid personligheten. Vi söker dig som har ett starkt driv, hög kapacitet och ett sinne för att driva saker framåt. Du är utmanande och ifrågasättande samtidigt som du har lösningsfokus. I vårt team har vi en positiv attityd vilket är viktigt att du också har.

Du talar och skriver svenska och engelska flytande.

Ansökan

I denna rekrytering har vi valt att samarbete med Valegro. Ansvarig rekryterare är Erika Klatzkow, tel. 0704-121950. Mailadress: erika.klatzkow@valegro.se. Tveka inte att skicka din ansökan snarast då vi jobbar löpande med denna rekrytering.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor.

Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.

För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Redovisningschef / Senior Accountant / Teamleader redovisning /
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Centric är ett IT-företag med över 900 anställda på 9 orter i Norden. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Sundbyberg.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
15 juni 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi

Inga fler liknande jobb tillgängliga