Centric Sweden · Publicerad 26 mars 2021

Centric söker en driven Account Manager

Brinner du för att göra affärer? Motiveras du av att arbeta med människor och att skapa och utveckla relationer? Vi söker dig som vill jobba med helheten och inte bara en länk i en kedja. Som Account Manager på Centric kommer du att bli en del av teamet i Stockholm, men kommer också ha kollegor i Linköping, Malmö, Göteborg samt Norge. Centric Professionals ingår i Centric-koncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 5000 anställda i Europa och huvudkontoret i Holland.

Om rollen

I rollen som Account Manager ansvarar du för hela säljprocessen, från ax till limpa. Din huvuduppgift är att självständigt hitta nya leads, driva och utveckla affärer inom IT-konsultbranschen. En viktig del kommer att vara att prospektera och skapa ingångar till nya spännande kunder. Du kommer att arbeta med stora/små kunder och projekt där uppdragen varierar mellan allt från supporttekniker till andra seniora IT-roller.

Din profil


Vi söker dig som idag jobbar med försäljning inom IT eller inom bemanning/rekrytering och är redo att ta ett större ansvar. Du har flera års erfarenhet av försäljning med goda resultat. Vi förutsätter att du har generellt goda IT-kunskaper och är väl bekant med IT-infrastrukturområdet.

Tjänsten innebär eget ansvar för din kundstock, budget och dina egna kundrelationer. Det är viktigt att du har en hög aktivitetsnivå, är målmedveten och kundfokuserad. För att lyckas i arbetet har du även god förmåga att skapa relationer och att alltid sätta kunden i fokus. Merförsäljning hos befintliga kunder tillhör också nyckelaktiviteterna.

Utöver detta är det meriterande om du har B-körkort, goda kunskaper i svenska och engelska samt har erfarenhet av bemanningsbranschen. I denna rekrytering kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En eftergymnasial utbildning inom IT eller försäljning samt två års erfarenhet eller mer av B2B-försäljning inom bemanningsbranschen eller IT-konsultbranschen är skallkrav.

Känner du att det är dags för en ny rolig utmaning? Kontakta oss idag!

Vi kan erbjuda

Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i expansiva Sundbyberg, med goda kommunikationsmöjligheter via tvärbana, tunnelbana och pendeltåg på gångavstånd.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Viktor Hernborg. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor på tel: 076- 000 18 67 eller via mail: viktor.hernborg@salesonly.se

Anställningsform

Tillsvidareanställning
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 400 anställda i Sverige. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
30 apr 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Account Manager

Inga fler liknande jobb tillgängliga