Vattentornet BE WTR AB · Publicerad 18 nov 2021

Vill du arbeta på ett entreprenöriellt och internationellt företag? Är du en person som vill arbeta affärsnära och utveckla samt driva inköpsprocesser? Då är denna tjänst något för dig!

Nu letar vi efter en Inköpare som är ansvarig över samt hanterar alla inköp för våra marknader och affärsområden. Du får chansen att jobba i en internationell miljö, med engagerade och kunniga kollegor i Sverige, Danmark, Finland och Schweiz. Vi brinner alla för vårt jobb och våra varumärken: Nespresso Professional, BE WTR och Kusmi Tea.

Våra kunder är företag, hotell och restauranger som tror på kvalitet, och vi bidrar på ett positivt sätt till människors arbetsmiljö. Hållbarhet, i alla betydelser av ordet, är viktigt för oss och för dig också.

Din vardag kort sammanfattat

I rollen kommer du ansvara för alla gruppinköp till våra nordiska marknader (Sverige, Danmark och Finland) och affärsområden (kaffe, vatten och te) och arbeta tätt tillsammans med våra försäljningschefer, marknadsavdelning, VD Emilia Molin samt ha nära kontakt med huvudkontoret och Supply Chain-avdelningen i Schweiz.

I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Uppdatera lager och försäljning veckovis
  • Upprätta och underhålla veckoövervakning och analys
  • Kontrollera lager jämfört med leveransplaner och säkerställa korrekta lagernivåer
  • Sköta reklamationer
  • Ansvara och sköta inventeringarna för alla områdena
  • Sköta inleveranser och administrera dess förflyttningar
  • Analysera, justera och uppdatera efterfrågeplaner regelbundet
Vad erbjuder Nespresso Professional & BE WTR dig?

Den entreprenöriella kulturen är stark inom företaget. Tillsammans med dina 60 kollegor i Norden och Schweiz kommer du att finna en fantastisk teamkänsla med ett stort engagemang, där alla hjälps åt, både högt och lågt. Här uppmuntras du att ta egna initiativ i ditt självledarskap, naturligtvis med stöttning från Emilia. Arbetet sker i ett vackert gammalt skeppsvarv vid Marabouparken i Sundbyberg, dit du lätt tar dig med tvärbanan eller pendeltåg.

Varför kommer just du passa in?

Du älskar inköp och administration och har ett par års arbetslivserfarenhet inom området med en bakgrund i form av en Yrkeshögskoleutbildning alt Högskoleexamen inom inköp, logistik eller ekonomi. Du är duktig på det du gör, tycker om att arbeta självständigt och är orädd som person. Du arbetar strukturerat och gillar att utveckla och tänka nytt. Förutom att ditt mindset gör dig till en uppskattad medarbetare och kollega, känner du igen dig i att nyfikenhet skapar möjligheter. För dig är det en självklarhet att ta fullt ansvar och du har en stark analytisk förmåga! Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.

Du känner dig trygg i att fatta egna beslut och sist men inte minst beskriver man dig gärna som en person med en positiv inställning och med en förmåga att nå ut till verksamheten genom din kommunikativa sida.

Låter det intressant?

I denna rekryteringsprocess samarbetar Premium Coffee med Yppah. Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2021. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, Erika Lantz Paulsen tel.nr 072-227 42 84 alt erika@yppahab.se

+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Premium Coffee är exklusiv B2B-återförsäljare av Nespresso och Kusmi i Sverige, Finland och Danmark. Vårt eget fantastiska vattenmärke BE WTR låter kontor, hotell och restauranger uppgradera sitt kranvatten så att det filtreras, kyls och går att få så väl stilla som kolsyrat. Hållbarhet är viktigt i allt vi gör. Det är därför vi stöttar kvinnliga kaffebönder i Colombia och arbetar med vattenrelaterade projekt på varje marknad. www.bewtr.com www.nespressoprofessional.se
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
12 dec 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Inköp

Inga fler liknande jobb tillgängliga