Academic Work · Publicerad 4 nov 2021

Har du ett brinnande intresse för teknik och strävar efter att erbjuda service i toppklass? Bluecom utvecklas och i takt med detta söker vi deras nya 1st line supporttekniker, en varierad roll där du stöttar både kunder och kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att det är viktigt att du är strukturerad, driven och social samt har generella IT-kunskaper med dig sedan innan. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Information om uppdraget

Bluecom är ett IT-företag med bred erfarenhet inom trådlöskommunikation, datacenterlösningar och nätverkssäkerhet.
Bluecom grundades 2013 och har sedan dess levererat innovativa trådlösa tjänster till sina kunder. Idag verkar de i hela Sverige men har kvar sitt huvudkontor där allt startade, i Kramfors. Framgångsreceptet har varit att kunden alltid stått i fokus, det läggs ett stort värde i att arbeta nära kund och att leverera bredbandslösningar och IT-tjänster som är lätta att använda och som skapar nya möjligheter för kunden. Bluecom har efter många år i branschen också flera egenutvecklade lösningar för att möta kundernas behov. Bland dessa hittar vi bland annat innovativa annonseringslösningar och smidiga portaler som ger systemägaren värdefull data.

Du erbjuds
  • Du blir en del av ett sammansvetsat team där teknikintresset är högt och där man värnar om teamkänslan genom att planera in roliga aktiviteter utanför arbetet!
  • En bred supportroll där du ges utrymme att utveckla dina kunskaper till nästa nivå
  • En konsultchef som följer och stöttar ditt arbete under hela arbetstiden
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

En varierad roll där du kommer stöta på många olika typer av arbetsuppgifter. Du kommer att hantera ärenden av olika svårighetsgrad och karaktär, såväl interna som externa. Utöver att hjälpa kunder och kollegor i support så kan du komma att avlasta projektledarna i projekten.

Vi söker dig som
  • Har ett stort teknikintresse
  • Har generella IT-kunskaper, så som servrar, brandväggar, wifi och controller
  • Har gymnasiekompetens, med fördel inom Teknik/IT
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av projektledning eller delprojektledning
  • Har arbetat i helpdesk, telefonsupport eller teknisk support
  • Innehar certifiering/ar eller har studerat på eftergymnasial nivå inom relevant område
Vidare är det meriterande om du är bekant med:
  • Active Directory
  • Systemadministration
  • Felsökning av nätverk/servers etc
  • Exchange/SQL/Office 365/Windows Update
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: heltid 8:00-17:00 viss beredskap kvällar och helger förekommer
  • Placering: Sundsvall eller Kramfors
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bluecoms önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Sundsvall
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Teknik & Ingenjör

Inga fler liknande jobb tillgängliga