Sverige · Publicerad 14 okt

Gillar du lösa problem och har erfarenhet av lönearbete? Vi söker nu dig som vill arbeta som Supportkonsult till affärsområdet Payroll på vårt kontor i Infra City!

Som supportkonsult kommer du vara länken mellan kunden och lönekonsulten. Du bistår med specialistkunskapen för att vägleda dina kollegor i mer komplicerade frågor. Du kommer tillhöra gruppen som hanterar Nordiska kunder, här har du 13 kollegor som är lönekonsulter och du kommer tätt samarbete med oss alla, du kommer rapportera direkt till Gruppchefen.

Hos oss finner du ett spännande arbete i en miljö där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor. Vi i teamet arbetar alla med lön och här finns goda möjligheter att utbyta kunskap och för dig att göra framsteg i din karriär! Hos oss är Payroll kärnverksamheten och din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde.

Vi har också en egen utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling. Som lönekonsult hos oss har du även möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.

Arbetsuppgifter:
  • Kundmöten
  • Kvalitetsuppföljning
  • Sköta rapportering till Fora och pensionsföretag
  • Arbetsgivarintyg
  • Anmälningar till Försäkringskassan
  • Utföra löneutbetalning
  • Utföra arbetsgivardeklaration
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor på Infra City men kommer vid tillfällen även befinna dig på plats ute hos kunden för att kunna bidra med rådgivning och säkerställa goda relationer. Då flera av våra kunder samt kollegor är engelsktalande kommer du dagligen att kommunicera på engelska.

Vem är du?

Vi tror att du älskar att vara spindeln i nätet och att du alltid vill leverera med rätt kvalitet. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och erfarenhet av lönehantering. Du har även kunskap om interna processer och rutiner samt lagstiftning inom aktuellt område.
Vi gillar att arbetar i team med moderna arbetssätt och IT-system och självklart gör även du det. Du tar fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus.

Intresserad?

Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Åsa Lanneros på +46 73 088 30 21 eller asa.lanneros@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
22 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi, HR & Personal
Rekryteringen hanteras av
Azets Insight AB

Inga fler liknande jobb tillgängliga