Visma Spcs AB · Publicerad 15 juni 2021

Visma Spcs ingår i en av Nordens största tech-koncerner - Visma. Vi har en lång tradition av att förmedla produkter, tjänster och kunskap till Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer. Allt detta för att det ska vara enklare och roligare att driva företag. Idag är Visma Spcs den leverantör som flest svenska småföretagare väljer för sin bokföring, fakturering och lön. Visma Spcs har i dag omkring 500 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till att landets småföretagare kan fokusera på det de gör bäst - starta, driva och utveckla sina företag. Vi har en häftig historia och en ännu mer spännande framtid. Är du nyfiken att veta mer kika gärna på www.vismaspcs.se

Vad innebär rollen?
Våra redovisningsbyråer är en strategiskt viktig kundgrupp och som Business Owner kan du vara med och påverka deras vardag. I rollen som Business Owner ansvarar du för att skapa, driva och implementera affärsstrategi för området redovisningsbyråer.

Vi vill alltid vara i framkant för att möta våra kunders nuvarande och framtida behov. Det gör du genom att ha örat mot marknadens behov och är lyhörd för förändringar i redovisningsbranschen. En del av uppdraget är att driva nya affärsmöjligheter via existerande utbud eller nya initiativ. Du kommer vara ansvarig för att ta fram och designa nya affärsmodeller och paketera det i ett attraktivt kunderbjudande.

En viktig del i rollen är att skapa sig en förståelse för våra byråers vardag och behov. Därför har du löpande personliga möten och fångar upp insikter och behov för att utveckla våra affär! Du kommer vara Visma Spcs representant i utvalda bransch- och intressentgrupper. Det vill säga kommer du ha förmånen att att var ansiktet utåt för affärsområdet som du driver. I övrigt ansvarar du för den interna kommunikationen vilket genom ditt engagemang och passion driver affären framåt.

Du kommer bygga och bevara relationer och samarbeten med andra avdelningar internt, allt från produktutveckling, försäljning, marknad och ekonomi. Exempelvis samverkar du med Product Owner på vår utvecklingsavdelning för att sätta en affärs- och produktstrategi. Vidare arbetar du ihop med vår marknadsavdelning när det kommer till marknadsaktiviteter och projekt. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!

Vem är du?
För att bli lyckosam i rollen ser vi att du behöver ha jobbat i strategiska och affärsorienterade uppdrag tidigare. Det är en fördel om du har kännedom och kunskap om redovisnings- och revisionsbranschen, det är dock inte det viktigaste! Rätt person med andra styrkor och erfarenheter kan lära sig branschen och vårt produktutbud.

Du har ett naturligt driv och är van vid att på ett självständigt sätt angripa dina arbetsuppgifter. Din förmåga att se utvecklingsmöjligheter gör att du har lätt för att utveckla nya och befintliga affärer, vilket har visat sig i tidigare uppdrag. Att realisera idéer och strategier till verklighet motiverar dig! Du har känsla för analys och gillar att ha ett övergripande långsiktigt perspektiv på saker och ting.

Du är en relationsbyggare av rang och att skapa användbara nätverk för att nå goda resultat faller dig naturligt. Du har stor entusiasm när du förmedlar budskap och är skicklig på att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Kort och gott är du en duktig kommunikatör och är en person som har lätt för att samverka med andra.

För att lyckas i rollen behöver du:
  • Högskoleutbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av att arbetat strategiskt med affärer
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. Konceptet My Competence Day där du gör vad du vill ett antal dagar om året för att kompetensutveckla dig själv är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!

Visst låter det kul?
Vi kommer ta emot ansökningar under sommaren och påbörja urval i början av augusti. Ditt CV och en kort ansökan vill vi ha senast 1 augusti.

Har du frågor går det bra att höra av sig till gunilla.jaltsen@visma.com eller på telefon 076-722 12 57

Placeringsort är på något av våra kontor i Växjö, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Viss närvaro på huvudkontoret i Växjö kommer krävas oavsett placeringsort.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 12 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 741 miljoner euro under 2020 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
1 aug 2021
Ort
Växjö
Anställning
Tillsvidareanställd
Antal Tjänster
1
Underkategori
Affärsutvecklare

Inga fler liknande jobb tillgängliga