Jeld-Wen · Publicerad 28 dec 2020

Company description:

OM JELD-WEN

JELD-WEN Europa är den ledande dörrleverantören på den europeiska marknaden. I hela Europa strävar vi efter att tillmötesgå våra kunders önskningar och behov. Vårt sortiment är fullt av standarddörrar, exklusiva högkvalitetsdörrar, specialdörrar samt alla tänkbara projektdörrar.

Swedoor (JELD-WEN Sverige AB) producerar och levererar högkvalitativa dörrlösningar till i första hand de skandinaviska länderna. Produktsortiment innefattar allt från klassiska inner- och ytterdörrar, anpassade ljud-, brand- och säkerhetsdörrar till extrema specialdörrar som exempelvis skyddar mot farlig röntgenstrålning.

Job description:

Vi söker en Service Administratör till hantering av reklamationer

Är du engagerad, energisk och intresserad av efterförsäljning och också villig att delta i att optimera arbetsprocesserna i serviceavdelningen? Arbetar du på ett strukturerat och systematiskt sätt och vill du vara en del av ett erfaret team med kontinuerlig kontakt med externa och interna kunder? Då kanske det är dig vi letar efter till ett spännande jobb som Service Administratör på JELD-WEN i Åstorp, i ett team där vi är 11 skickliga medarbetare

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar:

Tjänsten som Service Administratör är både rutinmässig - men också med kontakter till kunder, samt kontakt med vår interna försäljningsavdelning och produktion. Du måste arbeta på ett strukturerat och systematiskt sätt och även kunna hålla huvudet kallt när så behövs. Vi förväntar oss att du kan prioritera dina uppgifter och kan ha många bollar i luften samtidigt. Dina primära uppgifter kommer att vara att hantera kundklagomål och service efter försäljning.

Primära uppgifter:
  • Daglig behandling av reklamationer (Salesforce)
  • Daglig kontakt och uppföljning med kunder pr. telefon och mail.
  • Uppföljning, koordinering af reklamationer
  • Skapa order (PRMS)
  • Utveckling och underhåll av processer och nyckeltal inom eget ansvarsområde.
  • Driftrelaterade ad hoc-uppgifter samt back-up för kolleger vid behov.
Required profile:

För att lyckas i rollen behöver du ha följande kvalifikationer/egenskaper:
  • Du har en relevant bred kommersiell- eller produktionsbakgrund, helst inom byggbranschen
  • Du har god IT-förståelse, kunskap om ERP-system (för närvarande används Salesforce och PRMS).
  • Är analytisk och resultatorienterad.
  • Kan arbeta självständigt såväl som i team och du kan slutföra dina uppgifter.
  • Har datadisciplin och bra översikt.
  • Besitter god affärsmannaskap med god affärsförståelse.
  • Är utåtriktad med positiv attityd.
  • Erfarenhet från kundservice eller motsvarande serviceyrke är önskvärt.
  • Lösningsorienterad och serviceinriktad
  • Hög kommunikationsförmåga
  • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
What we offer:

Vi erbjuder

JELD-WEN är ett företag där frihet under ansvar präglar ditt dagliga arbete. Vi stöttar varandra och är måna om att skapa en bra arbetsmiljö. I din roll får du möjlighet att skapa ett internt nätverk som ger dig förutsättningar för personlig utveckling inom avdelningen och i företaget.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
OM JELD-WEN

JELD-WEN Europa är den ledande dörrleverantören på den europeiska marknaden. I hela Europa strävar vi efter att tillmötesgå våra kunders önskningar och behov. Vårt sortiment är fullt av standarddörrar, exklusiva högkvalitetsdörrar, specialdörrar samt alla tänkbara projektdörrar.

Swedoor (JELD-WEN Sverige AB) producerar och levererar högkvalitativa dörrlösningar till i första hand de skandinaviska länderna. Produktsortiment innefattar allt från klassiska inner- och ytterdörrar, anpassade ljud-, brand- och säkerhetsdörrar till extrema specialdörrar som exempelvis skyddar mot farlig röntgenstrålning.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Ort
Utland
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning
Underkategori
Säljsupport

Inga fler liknande jobb tillgängliga