Consortio Fashion Group · Publicerad 12 okt

Vårt erbjudande
Med stort mandat och möjlighet att påverka kliver du in hos oss i rollen som People- & Culture Manager. Du får möjlighet att själv sätta din prägel på din egen roll och kommer vara en av nycklarna till vår fortsatta framgång. Vi befinner oss i stark tillväxt och siktar på att bli störst i Norden på festmode. För att nå dit, så behöver vi fortsätta satsa på våra medarbetare och ha kunden i fokus. Vi har en stark kultur och arbetar tätt tillsammans för att ständigt förbättra och öka kundnöjdheten, öka trivseln och arbetsglädjen för våra medarbetare samt öka försäljningen och lönsamheten för bolaget. I takt med att vi växer vill vi inte riskera att förlora det vi har byggt upp. Därför behöver vi dig!

Rollen som People- & Culture Manager
Som People- & Culture Manager på Bubbleroom kommer du ha en central roll i bolagets arbete med att rekrytera och bibehålla talanger samt att fortsätta driva vårt viktiga kulturarbete. Du får arbeta både operativt samtidigt som du har förmåga att sätta strategiska HR-processer, implementera dem i organisationen samt ha fokus på att stötta våra ledare och medarbetare. Du har ett tätt samarbete med både VD och de övriga ledarna i ledningsgruppen, där du är en självklar medlem. Du rapporterar direkt till VD.

Dinaarbetsuppgifter består av ett brett HR-arbete, till exempel:
  • Kompetensförsörjning, rekrytering och introduktion
  • Mål- och medarbetarsamtal samt utvecklingsplaner för medarbetarna
  • Facklig samverkan och förhandling (Unionen)
  • Driva ledarskapsutveckling
  • Utveckla och uppdatera policys och rutiner
  • Arbetsmiljöarbete samt rehabiliteringsarbete
  • Ledningsgruppsarbete
Dina erfarenheter och kompetenser vi behöver
Ett genuint intresse för kombinationen affär, människa och organisation vill vi se i vår framtida People- & Culture Manager. Du ser ständigt möjligheten till utveckling och förbättring inom ditt område och eftersträvar att motivera din omgivning till detsamma. I ditt chefsstöd uppskattas hög integritet samt en rak och öppen dialog. När du arbetar med förbättringsarbete såväl som med rutiner krävs prestigelöshet, då vi är ett växande bolag får vi ofta hjälpa varandra.

För att du ska lyckas i rollen som People- & Culture Manager hos oss måste du ha erfarenhet av att arbeta med fackliga förhandlingar och facklig samverkan, rekrytering samt employer branding på något sätt. Du har varit med och deltagit i de flesta HR-processer samt i förändringsarbete och strategiskt arbete. Men nu vill vi att du är redo att ta ansvaret och stå på egna ben.

Förutom ovan erfarenheter ser vi det som mycket meriterande att du har PA-utbildning. Det kan kompenseras genom relevant arbetslivserfarenhet men du behöver ha utbildning inom arbetsrätt och arbetsmiljö samt hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Om Bubbleroom
Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode - vi siktar på att bli störst i Norden inom festmode för kvinnor! Under 2018 kommer bolaget att omsätta ca300 MSEK och vi är idag 50 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås. För att nå våra framtida högt uppsatta mål, söker vi nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel.

Visa ditt intresse
Vi samarbetar med Wise Professionals i denna rekrytering och du är varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Alexandra Emilsson (0739-61 30 63, alexandra.emilsson@wise.se) för specifika frågor gällande rollen eller processen. Vi kommer att behandla ansökningarna löpande så ansök redan idag, dock senast 2018-10-23. Wise Professionals är endast med oss under urvalsprocessen och lämnar därefter över till Bubbleroom för intervjuer.
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
23 okt
Ort
Borås
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal

Inga fler liknande jobb tillgängliga