Som Supporttekniker är din uppgift att ge förstklassig 1st line support och felavhjälpning till våra kunder. Du kommer att ta emot ärenden av olika karaktär och komplexitet och din uppgift blir att utreda och lösa problem. Utöver detta följer du upp ärenden för att säkerställa att problemen blir lösta och kunderna nöjda.
CGI är Nordens ledande IT-tjänsteleverantör och utsedd till Top Employer för femte året i rad. Här får du möjlighet att arbeta i en omväxlande miljö och vi ser fram emot att få fler härliga kollegor i vårt team.
Dina framtida arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen krävs att du har goda kunskaper inom Windows (7/8/10) samt Active Directory.
Vi ser även gärna att du har kunskap inom ett eller flera av följande områden:
Microsoft Operativsystem, klient & server
Active Directory
Exchange
Office 365
Nätverk
Meriterande områden:
Citrix
Mobilsupport
ITIL processer
Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll
Vi söker dig som är kundfokuserad med hög serviceförmåga, kommunikativ och stresstålig.
Du har bra samarbetsförmåga, drivs av att lösa problem och kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT-relaterade problem för användare och guida dem mot en lösning. Du trivs i en omväxlande miljö och kan snabbt skifta fokus och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare tar du aktivt ansvar för ditt arbete och är systematisk till arbetssättet.
Då rollen innebär mycket kommunikation med kunder över olika kanaler så som telefon, chatt och e-mail krävs att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska språket (tal och skrift).
Övriga språk, speciellt de nordiska ses som mycket meriterande
Utöver detta har du utbildning inom IT (gymnasie/högskola) eller tidigare erfarenhet av arbete i 1st line support.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum 2019-03-17.
FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA GÄRNA; Linda Alesol, 0702-94 51 02 Josefine Andersson, 070-399 9768 Hans Nielsen, 070-236 69 14
Utveckla din karriär hos oss.
Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.
På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.
Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.