Sharper · Publicerad 5 feb 2021

Om Vardaga

Vardaga driver drygt 100 boenden runt om i Sverige och vi erbjuder en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

Om rollen

Äldreboendet Stigslund ligger i Tallåsen, drivs på entreprenad och består av fyra våningsplan, två med demensinriktning och två för personer med somatiska besvär. I rollen som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för ekonomi, resultat, kvalitet och arbetsmiljö. Du har personalansvar för två gruppchefer som i sin tur leder ett 40-tal medarbetare som tar hand om de ca 40 boendena. Verksamhetschefen är ledare och visar vägen mot de uppsatta målen genom att aktivt arbeta nära verksamheten och ha ett coachande förhållningssätt. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar och gällande lagstiftning efterlevs. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Leda och fördela arbetet
  • Delegera och följa upp medarbetare och verksamhet
  • Resultat- och budgetansvar
Aktivt ledarskap

För att lyckas som chef och ledare på Vardaga krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i värderingarna. Därav utbildas samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som verksamhetschef lever efter värderingarna:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.
Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Din profil

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (t.ex. socionom, social omsorg) och har erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du har några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag inom äldreomsorgen samt om du har god systemvana.

Du har ett coachande förhållningssätt och kämpar för och gläds med dina medarbetare när de växer och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och ser möjligheter framför hinder. Vidare är du affärsmässig och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och följa upp KPIer. Du är en tålmodig och grundad person som är trygg i ditt ledarskap och alltid bemöter alla med respekt. Du är van att prioritera, fatta beslut och antar utmaningar med ett positivt förhållningssätt.

Det här får du av Vardaga
  • Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Vardaga samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
  • Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära
  • Förmånsportal med rabatter och förmåner
  • Coachande och stöttande chefer nära dig
  • Tydliga styrdokument och rutiner för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter
  • Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Vardaga klicka här.

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Individuell lönesättning
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, Mobil: 076-6217721 Mail: vision@ambea.se

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Vardaga med Sharper. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 7 mars. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Sharper

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 15 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling. Håll utkik i din inkorg, där finner du länk till frågeformuläret.

Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SHARPER SWEDEN AB

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
5 mars 2021
Ort
Gävle
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Hälsa & Sjukvård
Underkategori
Socionom
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga