A-Finance · Publicerad 18 mars

För vår kunds räkning söker vi nu en löneadministratör till ett föräldravikariat fram till september 2020, med start så snart som möjligt. Bolaget, som kan beskrivas som innovativt, nytänkande och dynamiskt, är beläget på kommungränsen mellan Mölndal och Göteborg och nås enkelt både med bil och kollektivtrafik. Goda parkeringsmöjligheter finns i anslutning till kontoret.

Arbetsbeskrivning
Då själva lönekörningen idag är outsourcad kommer dina främsta arbetsuppgifter som löneadministratör vara;
  • Kontroll av tidrapporter/attestering
  • Supportera det externa löneföretaget med rapporter och lönefiler
  • Administration av friskvård och utlägg
  • Korrigering av fel och avvikelser
  • Rapportering gentemot skatteverket
  • Agera spindel i nätet mellan det externa löneföretaget och intern ekonomiavdelning
  • Delaktighet och drivande vid implementering av nytt tidrapportsystem
  • Schemaläggning i nuvarande tidrapporteringssystem
  • Supportera verksamheten och dina kollegor i frågor kring pension, försäkring, skriva anställningsavtal etc.
Ovan arbetsuppgifter kommer ta ca. 75 % av din arbetstid, Övrig tid kommer gå åt till att stötta ekonomiavdelningen med enklare arbetsuppgifter i form av scanning av leverantörsfakturor etc.

Erfarenhet
Vi söker dig med relevant utbildning inom området och för att lyckas i rollen tror vi att du har minst 3-4 års erfarenhet av löneadministration. Eftersom vår samarbetspartner planerar att byta tidrapporteringssystem är det på grund av detta viktigt att du har en god helheltsförståelse för löneprocessen och en inblick i vad de olika momenten innebär och kräver. Det finns med andra ord en stor dos av utveckling i denna roll, vilket passar utmärkt för dig som inte enbart vill arbeta med förvaltning. Eftersom 25 % av rollen kommer innebär enklare ekonomiarbete är det meriterande om du har kunskap inom området, men det är heller inget krav. I introduktionen av detta uppdrag kommer du som konsult gå bredvid nuvarande löneadministratör fram till slutet av maj, men också jämte din kollega på ekonomi för att få en god förståelse för de arbetsuppgifter de behöver stöttning i.

Personliga kvalifikationer
Hos vår samarbetspartner är det högt i tak och prestigelöst, energiskt och nytänkande. Som person är det därför vitkigt att du inte är allt för lättstörd, då arbetsmiljön är kreativ med stundtals livliga diskussioner. Vidare är du trygg i din roll som löneadministratör, samt van att arbeta självständigt med fördel i stora företag. Om du tycker det är roligt med ett företag där det händer mycket, då är detta absolut en möjlighet för dig!

Ansökan
Då tillträde önskas så snart som möjligt jobbar vi med löpande urval och intervjuer. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vid frågor, kontakta Jeanette eller Lisa. Se kontaktinformation nedan. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontakt
Jeanette Liljeblad, jeanette.liljeblad@afinance.se, 0767-760190
Lisa Andersson, lisa.andersson@afinance.se, 0729-828200
+ Läs mer om jobbet
Sista ansökningsdag
10 maj
Omfattning
Deltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
HR & Personal
Underkategori
Löner & Förmåner

Inga fler liknande jobb tillgängliga