Academic Work · Publicerad 30 apr 2021

Är du en ansvarstagande och relationsskapande person med ett brinnande intresse för kundrelation och teknik? I så fall är det här helt rätt jobb för dig. Sök nu då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Anturas räkning en support consultant till deras organisation i Göteborg. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Antura.

Sedan 2001 har Antura framgångsrikt levererat projektverktyget Antura Projects - en helhetslösning för projekt-, portfölj- och resurshantering. Bland kunderna återfinns välkända företag såsom Husqvarna, Sandvik, Swedavia, Saab, ICA och Assa Abloy tillsammans med ett 100-tal myndigheter, kommuner och regioner.

På Antura arbetar 60 personer som jobbar med utveckling, testning, marknadsföring, leverans, support och administration. Antura är en prisbelönt verksamhet som blivit Gasellföretag 7 år i rad, Superföretag 7 år i rad och utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Detta med motiveringen att deras starka företagskultur, präglat av gott umgänge, gemenskap och stor stolthet över varumärke och produkt, varit avgörande för deras framgång.

Antura erbjuder:
  • Att få vara med på Anturas framgångsrika och spännande resa, där de just nu gör en stor förflyttning inom deras molndrift. Du får möjligheten att arbeta med fantastiska kollegor och bidra till framgången hos Sveriges mest välkända företag och organisationer.
  • Deras erbjudande till dig innefattar förutom en marknadsmässig lön ett omfattande förmånspaket, där de bland annat erbjuder förmånsportalen Benify till alla sina anställda.
  • En arbetsplats som inryms i fina lokaler mitt i centrala Göteborg.
Arbetsuppgifter

Teamet ansvarar för tre huvudområden: drift, support och intern IT och har som ambition att arbeta agilt för att ständigt utveckla arbetssätt, rutiner och automatisera stora delar av leveranserna mot kund.

I rollen som support consultant kommer du tillexempel att:
  • Möta Anturas kunder i den första kontakten med Antura Support. Du kommer att handlägga, felsöka och utreda ärenden, och samordna Anturas ärendeflöden genom att bedöma vilka ärende som ska tas vidare till 2nd och 3rd line.
  • Du kommer även att hantera interna ärenden från Antura-anställda, vilka kan variera från att vara direkt relaterade till Antura Projects, till att handla om övriga interna verksamhetssystem samt mjuk- och hårdvaruproblem på klientnivå.
  • Arbetsuppgifterna omfattar även installation av datorer, hantering av behörigheter och konton till interna system, rutinarbete så som att verifiera att backupjobb har gått över natten mm.
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av att jobba med kundsupport.
  • Har ett brinnande intresse för IT/teknik och är van vid att ta till dig ny teknik på egen hand.
  • Talar och skriver svenska obehindrat.
  • Behärskar engelska obehindrat i tal och skrift.
  • Trivs med att arbeta i team.
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av att jobba med applikationssupport.
  • Har bred teknikkunskap och grundläggande förståelse för webbapplikationer.
  • Har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
  • Har erfarenhet av att arbeta i Jira.
  • Behärskar danska.
Som person är du:
  • Problemlösande
  • Serviceinriktad
  • Ansvarstagande
  • Strukturerad
Personliga egenskaper:

Du trivs i en miljö, driven av utveckling, tillväxt och ett högt tempo, där din flexibilitet och driv kommer till sin rätt. Du uppskattar en roll där du får arbeta med många olika arbetsuppgifter inom området. Du är en prestigelös person som gärna delar med dig av dina kunskaper och du trivs lika bra att arbeta i team som självständigt.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
  • Lön: Marknadsmässig.
  • Placering: Västra Hamngatan 13, 411 17 Göteborg.
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Anturas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Läs mer på Anturas hemsida!
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga