Academic Work · Publicerad 15 nov 2021

Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av försäljning? Vill du ha mixen av kundkontakt, teknik och försäljning så är detta rätt roll för dig! Fagerberg erbjuder goda arbetsvillkor, en öppen företagskultur, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter. Om det låter som något för dig, läs mer och skicka in din ansökan redan idag.

Information om uppdraget

På Fagerberg får du chansen att arbeta i ett väletablerat företag som förser svensk processindustri med mätinstrument och ventiler. Som ny i rollen får du en gedigen introduktion i form av intern utbildning i Fagerbergs produkter och system samt att du kommer att få skugga en mer erfaren kollega i ditt team. För rätt person finns också utvecklingsmöjligheter genom att addera ansvarsområden i tjänsten.

Vad som utmärker Fagerberg som arbetsplats är tydliga värderingar och gemensamma målsättningar vilket bidrar till en bra gemenskap och en härlig team-känsla. De värdesätter individen och trivsel står alltid högt på agendan. På Fagerberg har du frihet under ansvar och goda förmåner som bidrar till ett bra arbetsklimat. Hela avdelningen sitter i egna rum på gemensamt våningsplan och du kommer ha nära kontakt med våra utesäljare och produktspecialister, men också övriga avdelningar som produktion, logistik, inköp etc.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta brett med administrativa arbetsuppgifter och supportera distriktets kunder och Fagerbergs utesäljare som befinner sig runt om i Sverige. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud, leveranstider, orderhantering m.m. Detta så att utesäljaren får den nödvändiga support som krävs för att säkerställa nöjda kunder och ett fortsatt orderinflöde.

Du kommer bland annat att arbeta med:
  • Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation m.m.
  • Mot kunder utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
  • Vid behov och överenskommelse med chefen agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
  • Att löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivning.
  • Kommunicera med utesäljarna och övriga inblandade och svara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
  • Supporta kunder via telefon.
Vi söker dig som
  • Besitter ett tekniskt intresse, exemplifiera gärna detta i din ansökan.
  • Har en fullständig gymnasieutbildning, meriterande om den är tekniskt inriktad.
  • Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en tidigare teknisk- och säljinriktad roll.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har:
  • Någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik/automation.
  • Arbetat i något affärssystem.
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
  • Lön: Marknadsmässig.
  • Placering: Klangfärgsgatan 25-27, 426 52 Västra Frölunda.
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Fagerbergs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Läs mer om Fagerberg här!
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Försäljning

Inga fler liknande jobb tillgängliga