CGI Sverige AB · Publicerad 4 dec 2019

Beskrivning av tjänsten

Affärssystemsverksamheten inom CGI behöver förstärkning inom affärssystemet Raindance.
Vi är idag ett 100- tal medarbetare på olika orter i Sverige och nu söker vi förstärkning till vår kundsupport i Göteborg.
Raindance är ett av marknadens mest spridda affärssystem och du finner våra kunder i flera olika branscher. Systemet innehåller moduler för bl.a. Ekonomistyrning, Reskontror, Elektronisk Fakturahantering, Anläggningsredovisning, Projektredovisning, Budget- och Prognos, Inköp/Beställning mm.
Vår lösning innehåller även en Utdataplattform för information och uppföljning.
Raindance är uppbyggt kring en webbportal som stöd för våra olika administrativa processer. Vi har även mobila lösningar för smarta mobiler och surfplattor. Systemet är öppet, flexibelt och komponentbaserat vilket möjliggör ändamålsenliga kundspecifika lösningar.

Vi söker nu en Tekniker/Koordinator till vår drift och tekniska kundsupport i Göteborg. Gruppen består av sju tekniker som i tätt samarbete sköter drift och övervakning av kundsystem och interna utvecklings- och testsystem, löser tekniska supportärenden och stöttar övriga Raindance-medarbetare i teknikfrågor.

I rollen som Koordinator för drifts-/supporttekniker kommer du att samordna arbetsinsatserna kring drift och övervakning av kundsystem och interna system.
Rollen innebär även att samordna våra fyra juniora teknikers insatser i våra leveranser av eHandels-övervakning och service kring vår webbshop Raindance Marknadsplats.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som koordinator/ tekniker kommer Du att samordna våra teknikers insatser kring:
  • drift av kundsystem och interna system
  • tekniksupport
  • eHandels-övervakning
  • Raindance Marknadsplats.
I arbetet ingår att proaktivt föreslå och driva förbättringar och verka för kontinuerlig dokumentation.
Du kommer att ha löpande kundkontakter och samarbeta med en mängd olika kollegor och grupperingar inom CGI som t ex incident manager, applikationssupportteam, utvecklingsteam, konsulter i kundprojekt, serverdriftgrupperingar och kundansvariga.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Vi söker Dig som har erfarenhet av arbete som dispatcher eller koordinator samt erfarenhet från teknisk drift och/eller support inom Windows- eller Linux-miljö.
Du behöver inte var djup specialist, men du har koll på lite av varje som t ex SQL-satser, IIS:er, nätverk, brandväggar, larmhantering och script.

Som person trivs du med att vara spindeln i nätet som stöttar och entusiasmerar teamet och söker samarbete med kunder och kollegor i andra grupperingar. Vidare har du hög serviceanda och drivs av att göra kunderna nöjda. Du hanterar ett många samtidiga processer, med olika tidshorisonter. Du är duktig på att kommunicera och delar med dig av dina kunskaper och dokumenterar lösningar.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Jonas Bergström, Manager Technical Operations, på: jonas.bergstrom@cgi.com, eller 0733- 984071

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum 2020-01-20.

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
2 feb 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT, Övrigt

Inga fler liknande jobb tillgängliga