Centric Professionals AB · Publicerad 26 aug 2019

Som en del i vår konsultverksamhet söker vi dig om vill använda dina språkkunskaper i en spännande och omväxlande roll som supporttekniker. Du kommer att vara en del av vår kunds servicedesk i Västra Frölunda. Bolaget växer och behöver därför stärka upp med ytterligare en fransktalande kollega.

Som konsult hos Centric får du givetvis ta del av våra förmåner så som relevanta certifikat, våra nätverk och vidare karriärmöjligheter, aktiviteter, friskvårdbidrag m.m. Och inte minst vara en otroligt viktig del av vår duktiga konsultgrupp i Göteborg!

Tjänsten startar så snart vi funnit rätt kandidat.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos vår kund kommer du att hantera inkommande ärenden från användare via telefon och mejl. Du kommer löpande hantera ärenden på 1st/2nd line. Du har goda möjligheter att felsöka, cirka 55-60 % av alla ärenden löses av dig i servicedesk. Kan du inte lösa ärendet eskaleras det vidare till onsite- eller driftgrupperingen.
Inkommande ärenden rör exempelvis felsökning och problemlösning av följande:
  • Windows 7/10 klienter
  • Citrix
  • Office 365
  • Skrivare
  • AD-hantering
  • Problem med anslutning till Exchange/felsökning av Outlook
  • Uppkoppling till nätverk
Löpande dokumentation i ärendehanteringssystem ingår. Utöver ärendehantering ingår löpande förbättringsarbete i form av exempelvis översättning och utveckling av kunskapsdatabas.

Din profil
Rätt person kommunicerar obehindrat på både svenska, franska och engelska i både tal och skrift. Har du ett extra språk så som tyska, flamländska eller norska, är detta starkt meriterande.

Eftersom du kommer att arbeta med att hjälpa och stötta användare är det viktigt att du trivs med service och är mån om att skapa en god upplevelse för användaren i alla lägen. Har du erfarenhet av service och har telefonvana är det alltså en stor fördel.

Vi ser gärna att du har läst en relevant utbildning inom IT. Har du motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT att bidra med? Eller har du påbörjat din IT-karriär och trivs i rollen som supporttekniker och vill försätta i en liknande roll? Då är detta en trivsam arbetsplats och ett gott gäng att vara en del av!

Ansökningar hanteras löpande så tveka inte att registrera din ansökan redan idag.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

OBS!
På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS!
Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller linda.gylling@centric.eu.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Sista ansökningsdag
25 okt 2019
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
Support

Inga fler liknande jobb tillgängliga