Cerner · Publicerad 15 apr 2021

Company description:

Är du intresserad av problemlösning och har en passion för teknik? Vill du vara en del av digitaliseringen av vården? Är du serviceinriktad och tycker om att hjälpa människor? Då är du personen vi söker!

Cerner bygger långsiktiga partnerskap för att skapa värde för hälso- och sjukvården. Våra intelligenta plattformar och tjänster används på över 27 500 vårdenheter världen över. Vår teknik kopplar samman människor, information och vårdinrättningar för 110 miljoner patienter globalt. Tillsammans med kunder och branschpartners integrerar vi hela hälsosystem för att de ska kunna leverera smartare värdebaserad vård, bättre resultat och proaktivt hantera och förbättra hälsan för den enskilda individen och för hela samhällen. Vi förändrar vårdindustrin. Följ med oss på resan mot en digitaliserad vård världen över!

Job description:

Vem du är:
Du är serviceorienterad och social med god analytisk förmåga. Du drivs av och trivs med att arbeta både självständigt och som en del av ett team. För att lyckas behöver du en bra förståelse av teknisk support och ha praktisk erfarenhet från en tidigare supportroll och applikationshantering. Du är van vid att ha en konstruktiv dialog med användare och har praktisk erfarenhet av felsökningsteknik.

Du är positivt lagd och är lösningsorienterad. Du kommunicerar på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Dina kollegor beskriver dig som en kreativ och ansvarsfull lagspelare. Du tycker om att analysera och ta egna initiativ. Du är en serviceinriktad problemlösare och tycker det är stimulerande att hitta nya tekniska lösningar som kan optimera verksamheten. Du är strukturerad och arbetar metodiskt och med ett helhetsperspektiv. Du är en social lagspelare som har förmågan att prioritera och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda.

Din roll:
Som teknisk supportingenjör har du följande ansvar:
  • Kundärendehantering
  • Bedöma och prioritera ärenden
  • Undersöka och lösa kritiska ärenden
  • Eskalera till lämpliga resurser på andra nivåer för lösning av ärenden
  • Underlätta interna och externa uppdateringar
  • Arbeta tillsammans med andra team för att hitta lösningar av ärenden
  • Vidta åtgärder för att snabbt minska risker som uppstår till följd av ärenden
Som teknisk supportingenjör har du ansvaret för att hantera dina arbetsuppgifter i enlighet med avtal och grundligt dokumentera utredningar och ärendehantering i realtid i ett högteknologiskt dokumentationssystem.

Required profile:

Grundläggande kvalifikationer:
  • Kandidatexamen i informationssystem, datavetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap eller företagsekonomi med fokus på informationssystem eller liknande, alternativt likvärdig yrkeserfarenhet
  • Bekväm att kommunicera på svenska och engelska
Vi ser även gärna att du har:
  • Erfarenhet av projektledning
  • Teknisk erfarenhet
  • Kundtjänsterfarenhet
  • Erfarenhet av Microsoft Office
  • Användning av hanteringssystem för supportärenden
Övrigt:
  • Villig att arbeta oregelbundna tider vid behov
  • Arbeta i enlighet med företagsspecifik säkerhetspolicy och rutiner, skydda företagets och kundernas tillgångar och vidta lämpliga åtgärder för att förebygga och rapportera eventuella säkerhetrisker inom ramen för din roll
  • Utföra andra arbetsuppgifter som tilldelas dig
  • Shifts vary:554 dagars dagskift 7:00 - 19:00
554 dagars nattskift från antingen 19:00 - 5:30 eller 20:30 till 7:00

What we offer:

Cerner is a place where people are encouraged to innovate with confidence and focus on what is important - people's health and the care they receive. We are transforming health care by developing tools and technologies that make it more efficient for care providers and patients to navigate the complexity of our health. From single offices to entire countries, Cerner solutions are licensed at more than 25,000 facilities in over 35 countries.

Cerner's policy is to provide equal opportunity to all people without regard to race, color, religion, national origin, ancestry, marital status, veteran status, age, disability, pregnancy, genetic information, citizenship status, sex, sexual orientation, gender identity or any other legally protected category. Cerner is proud to be a drug-free workplace.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Är du intresserad av problemlösning och har en passion för teknik? Vill du vara en del av digitaliseringen av vården? Är du serviceinriktad och tycker om att hjälpa människor? Då är du personen vi söker!

Cerner bygger långsiktiga partnerskap för att skapa värde för hälso- och sjukvården. Våra intelligenta plattformar och tjänster används på över 27 500 vårdenheter världen över. Vår teknik kopplar samman människor, information och vårdinrättningar för 110 miljoner patienter globalt. Tillsammans med kunder och branschpartners integrerar vi hela hälsosystem för att de ska kunna leverera smartare värdebaserad vård, bättre resultat och proaktivt hantera och förbättra hälsan för den enskilda individen och för hela samhällen. Vi förändrar vårdindustrin. Följ med oss på resan mot en digitaliserad vård världen över!
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
Löpande
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
8
Yrkesområde
Data & IT
Underkategori
IT-tekniker

Inga fler liknande jobb tillgängliga