Hej Albert · Publicerad 6 okt

Joina Team Albert - ett av nordens Sveriges hetaste EdTech-bolag som revolutionerar matematikinlärningen för barn och ungdomar.

Vill du vara med och bidra till att kunskap demokratiseras genom teknik till så många barn och familjer som möjligt? Har du dessutom ett genuint intresse för marknadsföring och siffror? Då har vi uppdraget för dig!

Vi som jobbar på Albert brinner för visionen att hjälpa alla Sveriges elever med att uppnå ett högre betyg och högre kunskapsnivåer i matematik på ett mer tillgängligt, innovativt och individanpassat sätt. Just nu söker vi en Digital Marketing Manager till Alberts marknadsavdelning som kommer ansvara för all performance-driven marknadsföring såsom; SEM, PPC, CPC, Paid Social Media, Programmatic och Native.

Dina arbetsuppgifter kommer att spänna över ett brett spektrum där du tillsammans med resten av marknadsteamet arbetar för att utveckla, optimera och driva bolagets marknadsföring och försäljning. Som Digital Marketing Manager kommer du ansvara för planering, exekvering och optimering av bolagets digitala kampanjer. Vidare kommer du även att agera beställare av creatives gentemot vår designer. Du kommer även att bli en nyckelperson i vårt Growth-team vars syfte att öka både trafikvolym och konverteringsgrad på Alberts hemsida.

Så, vad blir din utmaning?

Din utmaning blir att säkerställa att vi når våra konverterings- och budgetmål samt att vi fortsätter utveckla en datadriven kultur där vi strävar efter ständiga förbättringar.

Albert är en snabbrörlig startup där tempot är högt och målen är högt ställda, vilket ställer krav på din förmåga att arbeta i en sådan miljö.

Vem är du som vi letar efter?
  • Du har arbetat med datadriven digital marknadsföring i 2-5 år
  • Du är redo att att ta nästa steg i karriären med budget- och ROI-ansvar.
  • Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter förändrade förhållanden
  • Du har förmåga att arbeta mot högt ställda mål och trivs med ta ansvar
  • Du har ett genuint intresse för data och siffror
  • Du drivs av att hela tiden utvecklas och lära dig nya saker
  • Du har ett genuint intresse för att optimera och testa nya kanaler och format
Du har goda kunskaper inom:
  • Google Adwords (sök & display)
  • Google Analytics, Google Tag Manager
  • Bing Ads
  • Arbete med DSPs (Appnexus, Doubleclick etc.)
  • Nativeannonsering
  • Social Media Marketing (paid)
  • Jobba datadrivet med användaren i fokus (A/B tester, hypotesdriven design, användartester, analys)
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
  • SEO
  • Influencer marketing
  • Att arbeta i Growth-team
  • Talar flera språk
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Albert är varje barns digitala privatlärare i matematik! Vi är en Göteborgsbaserad start-up som vill demokratisera möjligheten till läxhjälp inom matematik: alla ska kunna ha tillgång till sin egen privatlärare i matematik. Vi är ett härligt gäng som vill bli bäst i världen på att förstå elevens särskilda behov och önskemål med syfte att höja kunskapsnivåerna i skolan. Plugget ska helt enkelt bli roligt, tillgängligt och mer relevant för varje elev i Sverige! Med hjälp av djup förståelse för elevernas behov, artificiell intelligens och datadriven utveckling har vi gett oss på att ge en skräddarsydd matematikupplevelse för varje unik elev. Och vi kommer inte ge oss förrän vi nått vårt mål.

Var med och bidra till bättre utbildning!
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
31 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Marknadsföring

Inga fler liknande jobb tillgängliga