Icomera · Publicerad 29 sept

Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och trivs i en serviceinriktad tjänst? Vill du vara med och skapa en trevlig miljö där du är anställd? Vi söker dig som är intresserad av en tjänst som kontorskoordinator/ekonomiassistent hos vår kund Icomera. Icomera är ett kreativt företag i framkant som erbjuder dig en arbetsplats som präglas av variation, utmaning och glädje.

Tjänstebeskrivning
Du kommer i din tjänst som ekonomiassistent/kontorskoordinator att arbeta i en bred och varierande tjänst. Du kommer i samarbete med ekonomiavdelningen att hantera leverantörsfakturorocharbeta med kundfakturering och kundreskontra, registrering av in- och utbetalningar. Du har ansvaret för kontoret där du tar emot besökare och kunder på ett trevligt och professionellt sätt. Du ansvarar även för beställning av kontorsmaterial/kaffe och kontakten med dessa leverantörer samt iordningsställande av mötesrum, beställning av fika/lunch till viktiga möten. Vidare är du behjälplig vid planering av personalaktiviteter/events och tar hand om växeln. I tjänsten kan andra administrativa uppgifter förekomma.

Lämplig bakgrund
Har du en hög ansvarskänsla och gärna kommer med egna lösningar och idéer har du hittat rätt. Du har tidigare arbetat med fakturahantering och har erfarenhet av en koordinerande tjänst. Du har goda kunskaper i MS Office och känner dig trygg att arbeta i ett större affärssystem. Då företaget är internationellt behärskar du förutom svenska även engelska i tal och skrift.

För att trivas på denna tjänst tror vi att du är en flexibel, prestigelös och strukturerad person. Du har ett öga för detaljer och ett proaktivt arbetssätt. Din styrka ligger i din positiva inställning och du är en person som är van vid ordning och reda. Då du har många kontaktytor såväl internt som externt kommer din goda sociala och kommunikativa förmåga väl till användning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med SW in Scandinavia AB. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson, 031-333 54 81.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, försäkring, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
13 okt
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Rekryteringen hanteras av
SW