Jollyroom AB · Publicerad 28 aug 2020

Inköps- och marknadscontroller till ny tjänst på Jollyroom
Vi står inför en spännande framtid och har tydliga expansionsplaner som leder till att vi behöver förstärka vårt ekonomiteam. Vi söker nu efter en Inköps- och marknadscontroller till en ny tjänst i vårt controllingteam som i dagsläget består av 3 ambitiösa controllers.

Som Controller arbetar du för att nå vinstmålen på inköps- och marknadsavdelningen genom kostnadskontroll, analys och uppföljning. Du är en central del i den försäljningsdrivande verksamheten och vinner framgång tillsammans med inköps- och marknadsteamen. I din roll stödjer du försäljningen genom att ha en klar överblick över aktuella kampanjer och de effekter de har på företaget och trafiken. Du arbetar ute i verksamheten mot vår inköp- och marknadsavdelning och driver ett starkt lönsamhetsfokus på avdelningarna där du utmanar och främjar kostnadsmedvetande.

Ansvarsområden:
  • Utveckla och implementera metoder och spårningssystem för att öka effektivitet och minska kostnader.
  • Följa upp och rapportera KPI:er och mål kopplade till avdelningens budget, försäljningsinitiativ och projekt.
  • Arbeta med interna system för rapportering och uppföljning.
  • Proaktivt söka uppdaterad kunskap om branschtrender för att implementera nya strategier.
  • Spåra besökartrafik och konvertering samt sammanställa vecko- och månadsrapporter.
  • Övervaka resultat av aktiviteter på trafik och försäljning för att utvärdera framgång och lönsamhet för marknadsföringsinitiativ.
  • Stödja teamet i planering och prognosbudget för projekt, med analyser och slutsatser som används för framtida kampanjer och aktiviteter.
Du rapporterar till CFO.

Vi söker dig som har:
  • Relevant akademisk bakgrund
  • Minst 5 års erfarenhet av detaljhandel eller onlinemarknadsföring
  • Flera års controllingerfarenhet, inklusive P&L, budget, prognoser etc.
  • Förmåga att analysera och balansera affärsbehov och kostnadsmedvetande
  • Förmåga att tänka och arbeta strategiskt; kunna planera framåt och förutse möjligheter
  • Avancerade kunskaper i Excel
Som person är du noggrann, strukturerad och detaljorienterad. Du gillar problemlösning och har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, obehindrat på både svenska och engelska. Du har gedigen erfarenhet som hjälper dig att arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor.

På sikt kommer teamet att utökas ytterligare och vi ser gärna att du som söker har ambition att anta en ledarskapsroll inom några år.

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål i tid. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen, och uppskattar ett högt tempo.

Vi erbjuder:
  • Entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt i en spännande framtidsbransch
  • Goda möjligheter att växa med bolaget
  • Stort eget ansvar med möjlighet att utforma organisation och processer
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: I dagsläget Hisings Kärra, under andra halvåret 2020 flyttar vi till nya fräscha lokaler i Sörred, Torslanda
  • Kontakt & frågor: Therese Wassén viatherese.wassen@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
20 okt 2020
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Controller

Inga fler liknande jobb tillgängliga