Jollyroom AB · Publicerad 29 sept 2020

Rollen som Marknadschef på Jollyroom:

Vår nuvarande Marknadschef kommer att gå på föräldraledighet vid årsskiftet och vi söker hennes vikarie. Vid väl genomfört arbete finns alltid mycket goda möjligheter till en fortsättning och spännande arbetsutmaning inom Jollyroom, då vi befinner oss i stark tillväxt och organisationen utvecklas för varje år som går.

Som Marknadschef har du ett totalansvar för Jollyrooms marknadsföring och tillsammans med Inköpschef ansvarar du för försäljningen. Marknadsavdelningen består av olika ben och inriktningar, du har ansvar för sju ledare som i sin tur ansvarar för stora eller små team. Totalt arbetar cirka 40 medarbetare på vår marknadsavdelning. Du rapporterar till VD och arbetar i mycket tätt samarbete med övriga chefer. Du har stor påverkan på bolagets resultat och är väl insatt i verksamhetens målsättningar och utmaningar.

Som Marknadschef ansvarar du för:

- Marknadsföring, försäljning, kommunikation och PR.
- SEO, SEM, CRM, nyhetsbrev, sociala medier, externa samarbeten, media.
- Marknadsbudget och resultatansvar för bolagets försäljningsmål.
- Trafikindrivning och konvertering.
- Utveckling och drift av våra nätbutiker (drivs både internt och externt).
- International expansion, omvärldsanalys och bevakning av konkurrenter.
- Marknads- och expansionsplaner för bolagets egna varumärken.
- Säkra framgång i samarbete med bolagets viktigaste produktleverantörer.
- Säkra ökad kundlojalitet och längre kundlivslängd.
- Säkerställa ett starkt och välfungerande samspel med övriga avdelningar.
- Bygga, anpassa och utveckla marknadsorganisationen i löpande expansion och tillväxt.

Vi söker dig som har:

Utbildning:

- Högskole-/universitetsutbildning inom marknadsföring, ekonomi eller dylikt.

Kvalifikationer:
- Minst 5 års erfarenhet som marknadschef eller annan ledande position inom e-handel/detaljhandel.
- Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet med hög tillväxt.
- Erfarenhet av att leda andra ledare.
- Erfarenhet av att snabbt kunna anpassa verksamhet efter förändrade förutsättningar.
- Expertkunskap inom digital marknadsföring.
- Ett genuint intresse av affärer och e-handel.

Du har en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap, organisering och arbetsmetodik. Genom kreativitet, tydliga planer och uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått solida resultat med förbättrade nyckeltal över tid.

Personliga egenskaper:

- Extremt lösnings- och resultatorienterad samt ser till helheten.
- Handlingskraftig – när du ser svagt resultat agerar du kraftfullt.
- Hög kreativitet.
- Tydlig och orädd.
- Flexibel samt har kapacitet och möjlighet att arbeta under tidskrävande perioder.

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet.
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter.
- Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling.
- Ungdomlig och pulserande miljö.
- Placering på Hisingen, 15-20 min från Göteborg city.
- Friskvårdsbidrag.
- Kollektivavtal för alla anställda.

Upplägg och ansökan:

- Start: Höst/vinter 2020.
- Omfattning: Vikariat heltid under ett år, med mycket goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning
- Placering: Göteborg. I november flyttar hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
- Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via tfn: 0739-808240 och e-post:terese.fernbring@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
+ Läs mer om företaget

Inga fler liknande jobb tillgängliga