Jollyroom AB · Publicerad 5 mars 2021

År 2020 blev ett starkt tillväxt- och lönsamhetsår för Jollyroom och vi startar det nya året med en hög försäljningstakt. Just nu genomförs en satsning där vi stärker upp kompetensen med nya spännande tjänster inom Supply Chain Management. Inom en 2 års period ska majoriteten av tullarbetet hanteras internt på Jollyroom och vi söker nu vår första Tullspecialist som vill vara med och upprätta ett väl fungerande tull lager. Huvudansvaret för Tullspecialisten är att säkerställa att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar som finns inom tull samt att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
  • Tillsyn och kontakt med berörda myndigheter
  • Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lager eller rekommendationer samt se till att respektive inköpsteam är uppdaterade med det senaste inom regelverket
  • Driva tullrelaterade projekt
  • Ytterst ansvara för alla typer av tulldeklareringar
  • Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
  • Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs
  • Uppstart, drift och uppföljning av konvertering av nuvarande lager till tull lager
Rollen innebär även vid behov resor till myndigheter och leverantörer inom Sverige, Europa och Asien.

Du rapporterar till Supply chain Manager.

Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Det är starkt meriterande om du har utbildning inom tull. Du har stenkoll på tulldeklarationer och är du väl bekant med rådande regelverk och handelsrestriktioner. Vi ser gärna att du har kunskap inom projektarbete.

Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du vill leda förändringsarbete och få ökade ansvarsområden. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet och ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:
  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
  • Friskvårdsbidrag
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym
Upplägg och kontakt:
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
  • Kontakt & frågor: HR Generalist Therese via;therese.wassen@jollyroom.se
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi anställde 200 personer inför julhandeln ->
https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 ->
https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Vi fick en flygande start på det nya året
https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
26 apr 2021
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Transport & Logistik
Underkategori
Logistik

Inga fler liknande jobb tillgängliga