Klingel · Publicerad 22 sept

Tjänstebeskrivning

Klingel söker nu en serviceminded och lösningsfokuserad kundtjänstmedarbetare med inriktning mot kreditprövningar och inkasso. Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 20 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du kommer att bli en del av ett mycket trevligt team, på ett företag med ett öppet och coachande ledarskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Bearbeta inkommande ordrar som är i behov av kreditprövning, samt göra en bedömning kring hur Klingel ska hantera beställningen. Du kommer att arbeta med kunder i både Sverige, Norge och Finland.
  • Dagligt arbete med löpande inkassoärenden, detta innebär samarbete med en extern leverantör och internt samarbete med dina kollegor i Tyskland.
  • Löpande rapportering för att utveckla och förbättra rutiner och processer kring kreditprövnings- och inkassoärenden.
  • Stötta dina kollegor i löpande arbetsuppgifter på kundtjänstavdelningen, såsom att svara på frågor via telefon, brev och mail, administrera ordrar och ta hand om reklamationshantering.
  • Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice, kreditprövningar och inkassoärenden. Ett krav är att du både talar och skriver flytande tyska, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du även finska är det en merit men inget krav. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i affärssystem. Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se senast den 5 oktober. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.
+ Läs mer om jobbet

Inga fler liknande jobb tillgängliga