SJR · Publicerad 30 juli

Furuno är ett väletablerat bolag som med sina kvalitativa produkter och världsomspännande servicenät är ledande inom marknaden för professionell marinelektronik. Utrustningen omfattar främst navigation, kommunikation och fisksökning. Vi erbjuder ett brett produktsortiment för såväl fritidsseglaren som kusttonnaget, det större utsjöfisket, myndigheter och handelssjöfarten.

I det svenska bolaget arbetar idag 16 personer med försäljning, service, lagerhållning och administration. Bolaget präglas av en mycket god sammanhållning bland personalen där varje individ ses som en viktig pusselbit för att kunna leverera den höga kvalitet som vi är kända för. Vi har kontor och lager i Högsbo.

Arbetsbeskrivning
I din roll som ekonomiassistent hos oss har du ett nära samarbete med vår ekonomichef, det är ni två som tillsammans är vår ekonomifunktion. Ditt ansvarsområde innefattar framförallt arbete med kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt viss fakturering. Du har en tät dialog med våra kunder både via telefon och mail. Du ansvarar även för vår växel och tar emot besökare till kontoret samt har många kontaktytor internt på företaget. Arbetet innefattar också en del administrativa uppgifter såsom inköp av kontorsmaterial, posthantering och fastighetsfrågor samt ansvar för våra avtal. Vidare ingår uppgifter inom marknadsföring, till exempel med att planera mässor och uppdatera hemsidan. Vi arbetar i Navision.

Din profil
Du har troligen några års erfarenhet av arbete med liknande uppgifter alternativt är du utbildad gymnasieekonom och har tidigare administrativ vana. Grundläggande för att lyckas i rollen är god telefonvana och erfarenhet av Word och Excel, har du i tillägg arbetat i ett affärssystem tidigare är det ett stort plus. Eftersom Furuno är ett internationellt företag ser vi att du har goda kunskaper i engelska.

Som person är du framåt och ansvarsfull samt har lätt för att ta egna initiativ. I ditt arbete är du noggrann och tycker om ordning och reda. Du ser dig även som en positiv och serviceminded person som har lätt för att samarbeta med andra. Söker du ett omväxlande arbete på ett prestigelöst och trivsamt företag är detta tjänsten för dig!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Sweden AB (SJR). Skicka in din ansökan senast 19 augusti. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Bengtsson om du har frågor på telefon 031-333 54 85. Välkommen med din ansökan!
+ Läs mer om jobbet
Om företaget
SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
+ Läs mer om företaget
Sista ansökningsdag
19 aug
Anställning
Tillsvidareanställd
Omfattning
Heltid
Antal Tjänster
1
Yrkesområde
Ekonomi
Underkategori
Ekonomiassistent
Visa var

Inga fler liknande jobb tillgängliga