Soluno · Publicerad 15 feb

SUPPORTTEKNIKER

Brinner du för att ge exceptionell service? Då är du kanske Solunos nya stjärna! Som supporttekniker är din främsta arbetsuppgift att supportera företagskunder inom Solunos telefoniväxellösning där olika mobiloperatörer används beroende på kund. Du kommer att arbeta i ett flertal system och administrera dynamiska ärenden, högt och lågt, samtidigt som att du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda per telefon och mejl.

Dina dagliga arbetsuppgifter innebär bland annat:

  • Hantera inkommande ärenden på telefon och mejl
  • Administrera tillägg och borttag av licenser
  • Konfiguration och felsökning (t.ex. Call routing, ACD, IVR, Schedules)
  • Ta en rådgivande och utbildande roll mot sälj samt slutkund
  • Underhåll och förebyggande arbete på befintliga kunder.

De ärenden du tar emot kommer vara av varierad art och komplexitet. Användarhantering, konfigurering och felsökning av diverse problem är exempel på ärenden som du kommer att hantera dagligen.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa ärenden för att ge kunden bästa service.

VEM ÄR DU?

Du brinner för att ge god service och har en bra personkännedom där du anpassar kommunikationen utefter kundens kunskapsnivå. För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett gediget teknikintresse och har lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet från telekombranschen och en god förståelse för telefonilösningar och växlar, men det är inte ett krav. Du har minst gymnasiekompetens och det är meriterande om du har någon form av supporterfarenhet via telefon från exempelvis en roll inom helpdesk, kundservice eller som webbmaster. Har du kunskap av växelplattformen Mitel Telepo Cloud, jobbat med ärendehanteringssystem (t.ex. Zendesk) samt har kunskaper inom nätverk är det meriterande. Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat.

Som person är du lugn och stabil även i situationer som kräver uppmärksamhet av flera arbetsuppgifter på en och samma gång. Du bemöter kunden på ett professionellt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Då du kommer att arbeta i ett flertal system är det viktigt att du är nyfiken och har en förmåga att ta till dig ny kunskap snabbt. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper.

INTRESSERAD!

I denna rekrytering samarbetar Soluno tillsammans med Sigma Recruit. Det är en direktrekrytering och anställningen är hos Soluno. Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt på www.sigmarecruit.se. Har du frågor om tjänsten så kontakta rekryteringskonsult Kerstin Stener 070-304 69 19, kerstin.stener@sigma.se eller Adam Troedsson 070-814 05 28, adam.troedsson@sigma.se. Välkommen med din ansökan!

OM SOLUNO

Soluno är idag den ledande växelleverantören på företagsmarknaden. De har en unik position med samarbeten med samtliga svenska operatörer, vilket är unikt även med globala mått mätt. De är också en egen mobiloperatör och tar ett helhetsansvar för kunden. Med marknadens bredaste portfölj, över 100 000 företagsanvändare i ryggen och en kundservice som verkligen bryr sig om kunderna, är Soluno den snabbast växande spelaren i Sverige.
+ Läs mer om jobbet